“ישראל הקימה את דאעש”: עוד שלושה חברי לייבור אנטישמים הושעו

אליאס עזיז, חבר מועצת העיר נוטינגהאם, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "היהודים היו צריכים להקים מדינה בארצות הברית, הם צריכים לעבור כבר עכשיו" • סלים מולה, חבר מועצת העיר בלקבורן, כתב: "הציונים הם חרפה לאנושות" • עד כה הושעו בתוך שבוע בגלל אנטישמיות חמישה חברי מפלגה
נתן פרל
כ"ד ניסן התשע"ו / 02.05.2016 15:04

 הסערה במפלגת הלייבור הבריטית סביב התבטאויות של בכירים נגד מדינת ישראל נמשכת: היום (שני) הושעו שלושה חברי מפלגה נוספים – חמישה  בתוך שבוע, בעקבות דברים אנטישמיים ואנטי-ישראליים שהביעו חברי מפלגת העבודה הבריטית.

שלושת המושעים הם אליאס עזיז, חבר מועצת העיר נוטינגהאם, סלים מולה, חבר מועצת העיר בלקבורן וראש העיר לשעבר, וחבר נוסף במפלגה – שה חוסיין. 

 עזיז הושעה זמנית משורות המפלגה, לאחר שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסטים  אנטי-ישראלים ואנטישמיים ובהם,  בין היתר, תמונות שבהן הוא קרא ליהודים “להפסיק ולשתות את הדם של עזה”, ברמיזה לעלילות הדם, טען כי ישראל היא מדינה בלתי חוקית, ושיתף פוסטים על “הפולשים הציונים”.

בפוסט אחר הוא כתב: “יהודים ומוסלמים חיו יחד במזרח התיכון בשלום לפני 1948. ייתכן שהיה חכם יותר להקים את ישראל באמריקה. היא גדולה מספיק. אפשר להעביר אותה לשם אפילו עכשיו”.

גם מולה קרא להעביר את ישראל לארצות הברית. בפוסט שפרסם באוגוסט האחרון הוא העלה מפה, בה נראית ישראל בתוך שטחי ארצות הברית.

“הפתרון של העולם למשבר במזרח התיכון וכיצד לחסוך מאות מיליארדי ליש”ט עבור אמריקה. זה פתרון קל מאוד”, כתב. עוד טען ראש העיר לשעבר כי ישראל אחראית להקמת ארגון הטרור דאעש, וכי “היהודים הציונים הם חרפה לאנושות”.

חוסיין הושעה בעקבות ציוץ בטוויטר כנגד השחקן הישראלי יוסי בניון, שנכתב בשנת 2014. בציוץ נכתב: ״אתה והמדינה שלך עושים את אותו הדבר שעשה היטלר במלחמת העולם השניה״.

דברים דומים לעזיז ומולה כתבה נאז שאה, חברת פרלמנט מטעם המפלגה – שהושעתה כבר בשבוע שעבר. כמו כן הושעה קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר וחבר פרלמנט כיום, לאחר שטען כי היטלר היה ציוני.

במקביל להליכי ההשעייה, מתגברים הקולות להדחתו של ראש הרשימה ג’רמי קורבין. הוא אמנם הצהיר על מלחמה בגזענות במפלגתו, אך סירב עד כה להתנער מתמיכתו בארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה, אותם כינה “חברים”.

• הידיעה עודכנה בשעה 19:20

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לערבי כזה יש לאמר: אנחנו כאן ולא נזוז. דבר עד מחרתיים.
    02/05/2016 15:21
    hguy
  1. כמה שתדברו לא יעזור אמריקה או קנדה אנחנו במזרח התיכון ונסו להזיז אותנו.