דו”ח חדש חושף: זינוק בפשעי שנאה ואלימות נגד יהודים בבריטניה

לפי נתוני הדוח של ארגון 'קמפיין נגד אנטישמיות" הבריטי, בשנת 2015 נרשמה עלייה של 25.7% בפשעי שנאה נגד יהודים • כאשר מתייחסים רק לאירועים אנטישמיים אלימים, המספר מזנק ב-50.8 אחוזים ב-2015
נתן פרל
כ"ג ניסן התשע"ו / 01.05.2016 14:47

דו”ח חדש על האלימות כלפי יהודים  חושף נתונים מדאיגים מאוד על המתרחש בממלכה הבריטית.

לפי נתוני הדוח של ארגון ‘קמפיין נגד אנטישמיות” הבריטי, המבוססים על דו”חות משטרה רשמיים – בשנת 2015 נרשמה עלייה של 25.7% בפשעי שנאה נגד יהודים באנגליה.

לטענת הארגון – שאת הדו”ח שהכין מפרסם העיתונאי צביקה קליין באתר nrg – מדובר ב”שנה הגרועה ביותר בפשע אנטישמי בבריטניה מאז החלו לעקוב אחרי הנושא”.

ולא רק זה: כאשר מתייחסים רק לאירועים אנטישמיים אלימים, המספר מזנק ב-50.8 אחוזים בשיעור התקיפות ב-2015.

עוד עלה מהנתונים, כי בשנת 2014  16.9% מכלל הפשעים האלימים שנרשמו בממלכה היו על רקע אנטישמי, ואילו ב-2015 השיעור עלה ל-20.3% מכלל האירועים האלימים.

למרות העלייה הדרמטית, משטרת בריטניה דווקא דיווחה על ירידה של 7.2% בכמות הדיווחים שהפכו לתיק בטיפול. המשמעות: רק 13.6 אחוז מכלל המקרים שדווחו למשטרה טופלו מעבר להגשת התלונה במשטרה.

יו”ר הקמפיין נגד אנטישמיות בבריטניה גדעון פלטר אמר בעקבות הדו”ח: “נתונים אלה צריכים להרתיע את אלה שאחראים על אכיפת החוק. לבריטניה הרצון הפוליטי להילחם באנטישמיות וחוקים קשים יכולים לעשות זאת.

עם זאת, לדבריו, במקרים רבים אלה שאחראים להילחם בפשעי השנאה הגזעניים נכשלים באכיפת החוק. “אם המצב הזה ימשיך להידרדר, הקהילה היהודית תאלץ להתמודד עם האנטישמיות כפי שאנחנו רואים במדינות אירופאיות אחרות, דבר אשר השאיר יהודים רבים מפוחדים ונטושים, כשרבים מהם משוכנעים שאין להם כל ברירה מאשר להגר מהיבשת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות