סבב תיקים בליכוד: הנגבי יתמנה לשר • ומי יהיה יו”ר הקואליציה?

נתניהו מקיים סבב ההתייעצויות על מינויים נוספים בממשלה: שר הרווחה חיים כץ עשוי לקבל גם את תיק העבודה - שיקוצץ ממשרד הכלכלה • קרב בין ח"כים בליכוד על תפקיד יו"ר הקואליציה • דיכטר צפוי להתמנות ליו"ר ועדת חוץ וביטחון • תיק החוץ שמור למפלגה שתצטרף לקואליציה
נחמן גור
כ"ג ניסן התשע"ו / 01.05.2016 13:30

בנימין נתניהו יקיים בשבועיים הקרובים סבב התייעצויות ופגישות לקראת החלטתו על מינויים בקרב שרים וח”כים בליכוד – אותם יוציא לפועל סמוך למועד מושב הקיץ של הכנסת.

לפי דיווח של מתי טוכפלד בישראל היום, ח”כ צחי הנגבי יתמנה לשר בממשלה, וייתכן ששרים נוספים יקבלו מינויים חדשים, בעקבות סבב המינויים החדש שנפתח.

בשלב זה הנגבי אינו מיועד לקבל את תיק הכלכלה, אלא את תיק התיירות או שר ללא תיק. זאת במידה ששר התיירות הנוכחי, יריב לוין, יסכים לעזוב את משרד התיירות לטובת תיק הכלכלה שיקוצץ.

לפי הדיווח, השר חיים כץ עשוי להתמנות, נוסף על היותו שר הרווחה, גם למחזיק תיק העבודה, וזאת על חשבון תיק הכלכלה ממנו תקוצץ האחריות על לשכת התעסוקה.

מלבד מינויים בממשלה, גם ח”כים מהליכוד מצפים למינויים:  עם מעבר הנגבי לממשלה יתפנו שני תפקידים בכירים בכנסת – יו”ר הקואליציה ויו”ר ועדת חוץ וביטחון.

ח”כ דוד ביטן, המכהן כיו”ר ועדת הכנסת, מעוניין לקבל את תפקיד יו”ר הקואליציה. כרגע, לפי הדיווח, נראה כי הוא המועמד המוביל לתפקיד. ביטן מעוניין לשמש בתפקיד נוסף על תפקידו כיו”ר ועדת הכנסת, אולם ח”כ יואב קיש הודיע כי הוא דורש את המינוי, וזאת בהתאם לסיכום הסיעה מתחילת הקדנציה.

גם ח”כ מיקי זוהר מעוניין להתמנות ליו”ר הקואליציה, כשהוא ‘בונה’ על תמיכת הסיעות החרדיות.

ח”כ אבי דיכטר מועמד לתפקיד ראש ועדת החוץ והביטחון.

בשלב זה נתניהו לא ימנה איש בתיק החוץ המוחזק בידיו. זאת כיוון שהוא שומר את התיק הבכיר עבור ראש מפלגה באופוזיציה שיצטרף לממשלה, בעקבות ניסיונותיו לחדש את המגעים להרחבת הקואליציה.

בכירים בליכוד מעריכים, כי בעקבות הערכה שהיועץ המשפטי לממשלה עומד להחליט על סגירת תיק החקירה נגד יו”ר המחנה הציוני ח”כ יצחק הרצוג – יחודשו הניסיונות לצירופו לקואליציה.

לפי מקורבים לראש הממשלה, “זה לא סוד שהיו מגעים, וזה לא סוד שנתניהו מעוניין להגדיל את הקואליציה מ־61 הח”כים שיש בה היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות