בריטניה: חברת הפרלמנט שהציעה להעביר את ישראל לארה”ב הושעתה

נאז שאה, חברת הפרלמנט הבריטי מטעם מפלגת הלייבור שהציעה להעתיק את מדינת ישראל לארצות הברית ולהפוך אותה למדינה ה-51, הושעתה מהמפלגה • שאה התנצלה, אך דעת הקהל בבריטניה דרשה לנקוט מולה בצעד חריף
דוד ליבוביץ
כ' ניסן התשע"ו / 27.04.2016 23:05

התבטאה באנטישמיות והושעתה: נאז שאה, חברת הפרלמנט הבריטי מטעם מפלגת הלייבור שהציעה להעתיק את מדינת ישראל לארצות הברית ולהפוך אותה למדינה ה-51, הושעתה היום (רביעי) מהמפלגה.

בהודעת המפלגה נאמר: “מנהיג הלייבור ג’רמי קורבין ונאז שאה הסכימו יחדיו כי היא תושעה מהמפלגה על ידי המזכירות הכללית”.

בפוסט נכתב כי בארצות הברית יש “שטח רב” שיכיל את ישראל כמדינה ה-51 – דבר שיאפשר, לדבריה, לפלסטינים “להמשיך בחייהם ולקבל בחזרה את אדמתם”. היא ציינה כי הישראלים יתקבלו בברכה בארצות הברית, ועלויות המעבר שוות לסכום של שלוש שנות סיוע ביטחוני שמעניקה המדינה לישראל. “התכנית תחסוך להם דמי כיס”, הוסיפה.

דבריה של שאה עוררו סערה, והיא התנצלה בפני חברי מפלגתה. בהמשך, שלחה חברת הפרלמנט גם מכתב רשמי לקהילה היהודית בממלכה בו הביעה התנצלות על דבריה. “בתור מי שמכירה מקרוב מדי את הגזענות והדיכוי זה חשוב שאתנצל בצורה כנה על רעיונות מטופשים שהעליתי בעבר”, כתבה במכתב שחלק ממנו אף הקריאה בפני חברי הפרלמנט.

חברי ‘הלייבור’ האמינו כי התנצלותה של שאה תספיק, אלא שדעת הקהל בבריטניה וגם המערכת הפוליטית – דרשו לנקוט מולה בצעד חריף.

ראש הממשלה הבריטי, דיוויד קמרון, אמר כי מדובר באנטישמיות לשמה ויש לבער אותה: “זו אנטישמיות וגזענות שאנו צריכים להילחם בה בכל מקום. עצם העבודה שיש לנו חבר לייבור בפרלמנט שהשמיע הערות על סוג של טרנסר ישראל לאמריקה ודיבר על פיתרון היא בעייתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות