אירוע ירי בליל שבת בשכונת רמת שלמה: נמצאו 13 קליעים

שי וייספיש
|
ג' סיון התשע"ד / 31.05.2014 22:00
בליל שבת החריד את השכונה הירושלמית רעש יריות • הירי בוצע אל עבר גן המשחקים – ‘גן השש’, בו ישבה באותה שעה קבוצת צעירים • המשטרה: אופי האירוע עדיין אינו ברור

דרמה בשכונת רמת שלמה: סמוך לשעה 2:00 בליל שבת נשמעו יריות בפאתי שכונת רמת שלמה בירושלים. כוחות הביטחון הוזעקו למקום על-ידי הסייר השכונתי המועסק על ידי המינהל הקהילתי. מבדיקת גורמי הביטחון שסיירו במקום, עולה כי בוצע ירי ונבדקות כל האפשרויות.

על פי עדויות של תושבים, הגיע אוחז בנשק, ככל הנראה משכונת שועפט הערבית הממוקמת בסמוך, ופתח בירי אל עבר גן המשחקים – ‘גן השש’. ככל הנראה, מדובר באירוע פלילי.

הירי בוצע אל עבר קבוצת צעירים ששהו באותה שעה בגן. אחד הבחורים שירו לעברו סיפר כי הכדורים “עברו לי מעל הראש”. יושבי הגן נמלטו ולא היו נפגעים. הירי נשמע בכל רחבי השכונה השלווה בליל שבת.

היורה נמלט לכוון של שועפט.

כוחות גדולים של משטרה ויס”מ הגיעו לשכונה ופתחו בסריקות, כדי לאתר את היורה – אולם לא אותר איש. בזירת הירי נמצאו 13 קליעים.

השדרן יוסי בן עטר כתב בדף הפייסבוק שלו במוצאי שבת:  “לשכונה שלמה בה אני מתגורר, רמת שלמה בירושלים, לא הייתה שבת רגועה. מחבל חמוש נכנס בליל שבת לגן המשחקים ופתח באש. בנס לא היו נפגעים. רגע. לא שמעתם על זה? אההה אהרונוביץ לא רוצה שתדעו. אחרי הכל לא מדובר בגרפיטי של ‘נוער גבעות’, וכמובן בתקשורת לא כתבו על זה. מציאות הפחד בלב ליבה של ירושלים 2014 בלתי נסבלת”.

 ממשטרת ירושלים נמסר כי אופי האירוע עדיין אינו ברור, וכי נפתחה חקירה.

מנהל המינהל הקהילתי עזרא ברגר: “המינהל הקהילתי מתריע זה זמן רב בפני הגורמים המופקדים על הביטחון בעיר על חשש לכניסת גורמים עוינים לשכונה, וביקש להציב מצלמות ותאורה במקומות אסטרטגיים בשכונה. החשש הולך וגובר עם השלמת סלילת כביש 21 שיחבר בכביש ישיר את השכונה עם הישובים הערביים הסמוכים.

“בכדי למנוע את גל הפריצות בשכונה מקיים המינהל הקהילתי סיורים ממונעים בלילות שבת, תוך תיאום עם משטרת ישראל, ואכן קיימת נסיגה תלולה של כ-80% במספר הפריצות לבתים”.