כך הגיב בעל בר חילוני לבקשה של ‘העדה החרדית’ שלא למכור חמץ

אליעזר היון
|
י"ח ניסן התשע"ו / 25.04.2016 22:55
‘העדה החרדית’ שיגרה מכתב לבעל בר בירושלים ובו ביקשה שלא ימכור חמץ בחג הפסח • אלא שבעל המסעדה, במקום להשליך את המכתב לפח, החזיר מכתב תגובה, בנוסח שכאילו יצא ממשרדי ‘העדה’

לתשובה כזו כנראה לא ציפו ב’העדה החרדית’ כאשר שיגרו מכתבים אל בתי עסק בירושלים, בבקשה שלא למכור חמץ בימי חג הפסח.

אולם בעוד רבים מבתי העסק הללו, מן הסתם, אינם מתייחסים למכתבים מן הסוג הזה, וכנראה משליכים את המכתב אל פח האשפה, פותחים את חנותם, ושוכחים מקיומו – הבעלים של  בר היין ‘מנטרה’ בירושלים, קיבל את המכתב והחליט להשיב לשולחים במכתב דומה, רק שהפעם הנושא היה סגירת כבישים בשבת, במקום איסור חמץ בפסח.

וכך כתב עידן דורון בדף הפייסבוק שלו: “לפני מספר ימים קיבלנו למסעדת מנטרה מכתב מהעדה החרדית – מכתב שמבקש מאיתנו שלא למכור חמץ בפסח.

” כמובן שהמקום ישאר המקום של החילוניים בירושלים וגם בפסח יהיו בירות ולחמים טריים!

“בנוסף החלטנו לשלוח מכתב חזרה לעדה החרדית, לכתוב לפחות על אחד מהדברים שמפריעים לנו החילונים”.

במכתב של ‘העדה החרדית’ נכתב: “בצער רב ובחרדה גדולה שמענו שמועה לא טובה כי עומדים אתם למכור מוצרי חמץ בחג הפסח… ברגע האחרון, אנו מתחננים אליכם, אנא, אל תעשו את המעשה הזה המכרית אתכם מהעם היהודי.

“אל תבעטו באלוהי אבותיכם אשר ציוונו בתורותיו לא לאכול חמץ, וודאי שלא למכור חמץ. ובפרט כאשר העוון הוא לא רק לעצמיכם אלא גם להחטיא את הרבים ולהכשילם באכילת חמץ בפסח, אשר על זה העונש הוא חמור בהרבה, בהיות המוכר חמץ גורם לאחרים לעבור על איסור תורה..

“אנא בשם העם היהודי לדורותיו, אנו מבקשים מכם לא למכור חמץ בעיר הקודש ירושלים..”

מנטרה

במכתב התגובה שכתב עידן דורון, בעליו של ה’בר’, הטקסט שהודפס בפונט סת”ם נראה כלקוח הישר ממשרדי ה’עדה החרדית’, אלא שהוא מתמקד בסוגיית סגירת כבישים ציבוריים בשבת.

דורון פרסם את המכתב ברשת הפייסבוק וזכה לצפיות רבות.

וכך נכתב בו בין היתר: “בכאב רב ובחרדה גדולה שמענו שמועה לא טובה כי עומדים אתם לסגור כבישים בימי שישי ושבת הקרובים.

“ברגע האחרון אנו מתחננים אליכם, אנא, אל תעשו את המעשה הזה המחריב אתכם ואת העם היהודי ואל תבעטו באלוקי אבותיכם  אשר ציוונו בתורתו לאהוב את האחר ולקבלו כאילו היה חלק מגופו ממש..

“אנא בשם העם היהודי לדורותיו, אנו מבקשים לשמוע את צו האלוקים ולהתחיל את אהבת החינם בעיה”ק ירושלים..”

מנטרהפייסבוק

מקור