כך הגיב בעל בר חילוני לבקשה של ‘העדה החרדית’ שלא למכור חמץ

'העדה החרדית' שיגרה מכתב לבעל בר בירושלים ובו ביקשה שלא ימכור חמץ בחג הפסח • אלא שבעל המסעדה, במקום להשליך את המכתב לפח, החזיר מכתב תגובה, בנוסח שכאילו יצא ממשרדי 'העדה'
אליעזר היון
י"ח ניסן התשע"ו / 25.04.2016 22:55

לתשובה כזו כנראה לא ציפו ב’העדה החרדית’ כאשר שיגרו מכתבים אל בתי עסק בירושלים, בבקשה שלא למכור חמץ בימי חג הפסח.

אולם בעוד רבים מבתי העסק הללו, מן הסתם, אינם מתייחסים למכתבים מן הסוג הזה, וכנראה משליכים את המכתב אל פח האשפה, פותחים את חנותם, ושוכחים מקיומו – הבעלים של  בר היין ‘מנטרה’ בירושלים, קיבל את המכתב והחליט להשיב לשולחים במכתב דומה, רק שהפעם הנושא היה סגירת כבישים בשבת, במקום איסור חמץ בפסח.

וכך כתב עידן דורון בדף הפייסבוק שלו: “לפני מספר ימים קיבלנו למסעדת מנטרה מכתב מהעדה החרדית – מכתב שמבקש מאיתנו שלא למכור חמץ בפסח.

” כמובן שהמקום ישאר המקום של החילוניים בירושלים וגם בפסח יהיו בירות ולחמים טריים!

“בנוסף החלטנו לשלוח מכתב חזרה לעדה החרדית, לכתוב לפחות על אחד מהדברים שמפריעים לנו החילונים”.

במכתב של ‘העדה החרדית’ נכתב: “בצער רב ובחרדה גדולה שמענו שמועה לא טובה כי עומדים אתם למכור מוצרי חמץ בחג הפסח… ברגע האחרון, אנו מתחננים אליכם, אנא, אל תעשו את המעשה הזה המכרית אתכם מהעם היהודי.

“אל תבעטו באלוהי אבותיכם אשר ציוונו בתורותיו לא לאכול חמץ, וודאי שלא למכור חמץ. ובפרט כאשר העוון הוא לא רק לעצמיכם אלא גם להחטיא את הרבים ולהכשילם באכילת חמץ בפסח, אשר על זה העונש הוא חמור בהרבה, בהיות המוכר חמץ גורם לאחרים לעבור על איסור תורה..

“אנא בשם העם היהודי לדורותיו, אנו מבקשים מכם לא למכור חמץ בעיר הקודש ירושלים..”

מנטרה

במכתב התגובה שכתב עידן דורון, בעליו של ה’בר’, הטקסט שהודפס בפונט סת”ם נראה כלקוח הישר ממשרדי ה’עדה החרדית’, אלא שהוא מתמקד בסוגיית סגירת כבישים ציבוריים בשבת.

דורון פרסם את המכתב ברשת הפייסבוק וזכה לצפיות רבות.

וכך נכתב בו בין היתר: “בכאב רב ובחרדה גדולה שמענו שמועה לא טובה כי עומדים אתם לסגור כבישים בימי שישי ושבת הקרובים.

“ברגע האחרון אנו מתחננים אליכם, אנא, אל תעשו את המעשה הזה המחריב אתכם ואת העם היהודי ואל תבעטו באלוקי אבותיכם  אשר ציוונו בתורתו לאהוב את האחר ולקבלו כאילו היה חלק מגופו ממש..

“אנא בשם העם היהודי לדורותיו, אנו מבקשים לשמוע את צו האלוקים ולהתחיל את אהבת החינם בעיה”ק ירושלים..”

מנטרהפייסבוק

מקור

תגיות

הדפס כתבה

25 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חושב שהוא חכם? טיפש מטופש! חושב שהעולם הפקר? צוחק מי שצוחק אחרון.... מסכן!
    26/04/2016 00:17
    מירי
  1. בנאדם אומלל!

  2. תת רמה
    26/04/2016 01:00
    תת רמה
  3. תת רמה

  4. עצוב , איך עוברים על חוק במדינת היהודים ( חוק איסור מכירת חמץ ) וזה נהיה מגניב
    26/04/2016 03:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אם זה היה קורה בחו״ל היו קוראים לו אנטישמי . במדינת היהודים הכל מותר .
    אפילו לעבור על החוק ( חוק איסור מכירת חמץ ) אם זה חוק שבעד ההלכה
    אני רק חושב מה היה קורה אם משהו היה עובר על החוק בהתרסה כזאת בדבר כמו לזלזל בחוק של איסור תפילה בהר הבית ( כנראה נעצר על המקום )

  6. גדוללל
    26/04/2016 04:52
    לייק
  7. לא שנון יותר מידי. אבל די שם מראה מול הפנים ומוכיח את הגיחוך שבמכתבים אלו אהבתי

    • cujh   26/04/2016 19:10

      ואגב הוא טעה כמעט בכל מה שכתב בעכיקר בקשר למקורות..

  8. לקורא עידן דורון - חובה לקרוא
    26/04/2016 05:43
    יהודי חילוני
  9. סיבות הנצחון הערבי המתחדש. חובה לקרוא!!!

    מתוך הספר “ללכת שבי” שכתבו עמליה ואהרון ברנע.

    “סאלח כבר היה מיואש. הוא היה משוכנע שלעולם ועד לא יצליחו הפלשתינים להתגבר על היהודים. הם לא יוכלו להגיע למדינה משלהם, ואפילו תשתרע רק על אחוז קטן משטחה של ארץ ישראל.
    במחשבה זאת הסתובב שנים רבות .
    אבל בפסח, הוא שינה את דעתו. וכאן בוודאי ישאל השואל: מה לערבי הפלשתיני הזה ולחג הפסח שלנו? ומה גרם לו לשנות את דעתו? לא תאמינו, גם אם תקראו פעם ופעמיים, אבל זה סיפור אמיתי לחלוטין. קשה לתפוס, אבל כל פרט בו מדויק.
    אתם את סאלח תעמרי לא מכירים, אבל אין כמעט ילד פלשתיני שלא שמע עליו, שלא יודע איך הוא נראה, שלא רוצה להיות סאלח כשיהיה גדול. דמות הרואית ברחוב הפלשתיני. הוא קנה את עולמו כאשר ניהל פעולות טרור רבות כנגד הצבא הישראלי, בימי המאבק המרכזיים של הפלשתינים בשנים שקדמו למלחמת שלום הגליל. אחר כך ישב שנים רבות בכלא הישראלי אחרי שנלכד.
    עוד כשישב בכלא הישראלי יצר קשרים עם העיתונאי הישראלי אהרון ברנע, שמאוחר יותר כתב ספר שלם על דמותו. בספרו על תעמרי מגלה ברנע פרט מפתיע: תעמרי, כך מצטט אותו ברנע, עקב במשך שנים רבות אחרי מצבם של הפלשתינים למול מדינת ישראל החזקה, כלכלית וצבאית, והגיע למסקנה שלפלשתינים אין שום סיכוי, לא להביסה בשדה הקרב, לא להכניעה באמצעות הטרור ולא בכל דרך אחרת. לחבריו הציע להרים ידיים, למצוא דרך להידברות עם ישראל שתתן להם את המינימום שיוכלו להגיע אליה, בהסכמה.
    באותם ימים הוא גרף אחריו רבים שאמרו כי אם סאלח תעמרי מיואש, אזי זהו המצב וכי אין מה לעשות. המערכה אבודה. צריך לקפל את הדגלים. כשנתפס והוכנס לבית המעצר הישראלי באנצאר, לא התקשה תעמרי לשתף פעולה עם הסוהרים הישראלים. הוא היה מיואש.
    …ואז אירע הדבר ששינה את חייו, ובמידה רבה השפיע גם על אלפי פלשתינים. זה היה בבוקרו של אחד מימי חג הפסח. “הייתי אז בתאי בכלא, סגור ומנותק, ורק הדלת המסורגת הבדילה ביני לבין המסדרון המאורך שבו הסתובב 24 שעות ביממה הסוהר הישראלי החמוש בנשקו”.
    “לרגע קמתי ממקומי”, ממשיך ומספר סאלח תעמרי, “החזקתי בידי בסורגים הקרים והבטתי מתוך התא החשוך שלי לעבר המסדרון שבו הסתובב הסוהר הישראלי. ראיתי אותו מרחוק כשהוא הולך לאט, הולך ומתקרב לתאי ובידיו החזיק דבר מה שבכל פעם קרבו לפיו, קרבו והרחיקו. כשהיה כבר מול תאי, קראתי לו לבוא. הבחנתי שהוא אוכל סנדביץ’ של פיתה. נושך ולועס, ושוב נושך ולועס”.
    “אתה יהודי”, אמרתי לו, והאיש הנהן בראשו בחיוב. “אם כך, מדוע אתה אוכל חמץ בפסח, אינך יודע שליהודי אסור לאכול חמץ בחג זה?” הסוהר נדהם מדבריו של האסיר הפלשתיני הבכיר ביותר. הוא חשב רגע, והשיב: “אני לא מחוייב לדברים שאירעו לעמי ביציאת מצרים לפני 2000 שנה ויותר אין לי קשר לכך”.
    “התיישבתי על המזרון בתאי”, סיפר אחר כך סאלח תעמרי, “ואמרתי לעצמי,
    עם שלאנשיו אין קשר עם עברם, והמסוגלים בריש גלי לנגד עיני לבוז לאמונתם, הוא עם שניתק שורשיו מאדמתו ונוכל להשיג את מטרותינו.
    באותו לילה חל שינוי מוחלט בגישתי. לא נרדמתי, בכל שעות החשיכה ההן, ישבתי במקומי והתקשיתי לעכל את שעבר עלי במפגש קטן זה עם הסוהר היהודי, אוכל החמץ בפרהסיא לנגד עינינו הערבים”.
    “למחרת אותו יום אספתי את ההנהגה הפלשתינית שבתוך הכלא, את כל אלו שהכירו את דעתי זה שנים. סיפרתי להם על האירוע הטראומטי שעברתי ואת המסקנות אליהן הגעתי.
    הבהרתי לכולם שמאותו בוקר אנו יוצאים לדרך חדשה. למלחמה על הכול. לא על אחוז קטן ולא על פירורים שיזרקו לנו. שכן ממולנו עומד עם חסר קשר לשורשיו, שעברו לא מעניין אותו יותר ולכן גם המוטיבציה שלו בהכרח שתהיה נעדרת כל רצון להיאבק ולהילחם”.
    “מאז עברתי עם הסיפור שלי בין אלפים ורבבות”, מספר תעמרי. “את כולם שכנעתי שיש לשנות את הקו. שיש להיאבק בלא פשרות”.
    תעמרי נבחר מאוחר יותר לפרלמנט הפלשתיני. הציעו לו להיות שר בקבינט של יאסר עראפת,
    אך הוא סרב. הוא שומר על מעמד מיוחד ברחוב הפלשתיני. והוא ממשיך להטיף בדרכו החדשה, זו שאימץ מאז אותו מפגש בערבו של יום, בחג הפסח לפני כעשרים שנה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/04/2016 06:31

      אתה אינך חילוני אם אתה אוכל את הקש הדתי הזה

  10. ומה פתאום אתם נותנים במה ופרסומת לדבר הנוראי הזה?
    26/04/2016 05:56
    יהודי
  11. ומה פתאום אתם נותנים במה ופרסומת לדבר הנוראי הזה?

  12. במיוחד לבחור מהבר
    26/04/2016 05:59
    יהודי גאה
  13. צודק בהחלט
    26/04/2016 06:08
    ינון
  14. תגובה למכתב
    26/04/2016 07:32
    ניר
  15. צודק.
    כל אחד יחייה בלי להפריע לאחר.
    מי שם אותם כשופטי העם להחליט בדרך מסויימת. אולי.. כשהם יהיו מושלמים תהייה להם הזכות להעיר, אך לא לכפות על אחרים.
    לא אוכלים בפסח חמץ, אל תכנסו לשם! 🙂
    חג שמח לכל ברואי אלוהים

  16. בצד החיובי של העניין...
    26/04/2016 10:29
    איכפת לו
  17. הוא קורא להידברות, ולא לאטימת עיניים ואזניים מהאחר.

  18. עילג
    26/04/2016 13:12
    יעקב
  19. אולי הוא יכול למצוא היכן כתוב בקהלת איש איש באומנתו יחיה

  20. מנחם
    26/04/2016 14:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  21. בס”ד מסכים עם בעל החנות 50% אבל מה אם היראה מהבורא? אהבה זה ציווי אחד ויראה זה ציווי אחד והאיזון ביניהם זה חיים טובים לכולם היות וכולנו ערבים ה לזה, 12 שבטים בני יעקב אבינו. אנחנו יעקוביים (יעקב נשתנה שמו לישראל).
    יראת שמים היא מצווה ביהדות המחייבת הרגשת יראה רוחנית של האדם כלפי אלוהים לקיום מצוותיו.. מקור המצווה הוא בפסוק “אֶת ה’ אֱלֹהֶיךָ תִּירָא” (ספר דברים, פרק י’, כ’). מקור מקראי נוסף, המבטא את מרכזיותה של יראת ה’ בעבודת ה’, הוא הפסוק: “וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל מָה ה’ אֱלֹהֶיךָ שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ כִּי אִם לְיִרְאָה אֶת ה’ אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ וְלַעֲבֹד אֶת ה’ אֱלֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ, זה גם אהבה וגם יראה, לכן, ממליץ לך לאהוב את הבורא שלך, לבקש סליחה, תתודה על מה שעשית (תהיה גבר) ותקבל על עצמך משהו קטן בינתיים, אל תתעסק עם הבורא שלך ואל תמכור חמץ. מה נראה לך שהתורה זה בבא מעשה? תורתנו תורת אמת המבוססת על אמונה. היהדות מתחילה מאמונה באל אחד. אלוקי אברהם, יצחק, ויקב שנשתנה שמו לישראל. אחד מבניו זה יהודה – אנו ממנו לכן אנו יהודים למרות שרוב האשכנזים הם שבט בנימין. בקרוב תחיית המתים ורפואה שלימה ע”י נהר הקדמון (נבואת ישעיה) למי שכן נכנס לדת..

    סוף דבר הכל נשמע (אין חדש, ראינו ושמענו כמעט הכל בדור הזה) סוך דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם. כולנו אחד. ירא אותיות ראי. אתה זה אני ואני זה אתה. כולנו מחוברים במיינד. חג שמח ומפלל שתחזור בתשובה מאהבה ויראה, כמו שאתה ירא ממי שאתה הכי אוהב ומצווה אותך להכין לו כוס קפה, ככה “אבא” היוצר שלך רוצה שתתנהג עמו, מימנימאלי להגיד תודה לחיים, בסופו של דבר נהנית, עשית כיף חיים, עכשיו תבין שיש גם יראה…

    נ.ב. רוב האלכוהול שאני לא נוגע בו מזוייף בארץ.

    YOU ARE WHAT YOU EAT.

    בקשר לכבישים בשבת, אסביר לכם בעתיד (יש עתיד) בצורה לוגית שהסוכר (סוכרוז) הוא הרעל (מאוייבינו אדומיים) וזה גורם לאי אמונה בעצמך (הצ’י בגוף מתחרפן יחד עם המוח) והצי לא זורם תקין, מלאך המוות (עושה מלאכיו רוחות – לכן אינך רואה אותו כי אתה וכולנו בניסיון, לולא הוא לא היה שכר) מקבל שכר על העבירות שאתה עושה ומקטרג על עם ישראל ואומר הנה הם לא ערבים זה לזה בגלל אדון X ואדון Y ואז ירחם השם באים אסונות על כולם (ראה מעשה עכן אחרי כיבוש יריחו בספר שופטים).

    בורא עולם לא פראייר, הוא רואה הכל. המזל שלנו שהוא אוהב אבל אהבה לאבא בלי יראה מכאפה או חולי זה לא זה. השם של הבורא בערך מספרי זה גם אהבה וגם יראה, אינני אמנון יצחק, אינני מפחיד אני אדם שחיפש את האמת ומצאתי אותו. אם קשה לך להבין קח LSD (פחות רעיל מכוס קפה)…. חג שמח.

    אין כזה דבר חילוני, יש “עדיין לא דתי” 🙂

  22. מסכן!
    26/04/2016 18:39
    רותי
  23. כל כך מסכן, עד שאינו יודע עד כמה הוא מסכן.
    לא נותר לנו אלא לרחם עליו, ולהתפלל שיתפכח ויעשה תשובה, בע”ה.

  24. לא! הוא כותב שטויות במיץ חמץ! וטעה בציטוטים מהמקרא!
    26/04/2016 19:14
    בעוח
  25. הכתוב אומר צדיק באמונתו יחיה ולא איש באמונתו יחיה
    ובפרט לא איש איש באמונתו יחיה, שמשמעו שכל אחד עושה מה בראש שלו
    הכתוב אומר שהאדם המאמין והצדיק חי מאמונתו המחיה אותו גם במצב קשה
    זה לא פרשנות אלא המילים כפשוטם!
    אוי לאוכלי נבלות ומחטיאי הרבים שבמקום להרכין ראשם בבקשת סליחה מעם ישראל
    מראים הם לכל את בורותם בנבכי היהדות ואת שנאתם הפאנטית לדת

  26. חוקים שעברו מן העולם
    26/04/2016 23:34
    דדו
  27. אלוהים לא מעניין אותו מהחמץ או מהמצות שאנחנו אוכלים אלו הם מעשה בני אדם .במסעדות שמוכרים חמץ או כשר החרדים לא אוכלים בכלל ולא מתקרבים אליהם ולא רק בפסח אלא גם בכל ימות השנה . אז למה הם נכנסים לנו לצלחת ? וקבעים לנו את החיים של מישהו אחר . מי הסמיך אותם ? החילוניים מפרנסים אותם ובזכותם הם קיימים ומתרבים .הם לא תורמים כלום למדינה ולא לחילוניים ולא למדינה . הם לא עובדים , לא משלמים מיסים , לא משרתים בצבא , לא מתנדבים , רובם לא מדברים עברית , שונאים את המדינה ולא מאמינים בבתי משפט , לא עומדים דקה אחת ביום העצמאות , לא מכבדים את יום השואה ,לא תראו דגל ישראל על שום מוסד ציבורי שמקבל כספים מהמדינה ,אבל הם מתעקשים לנהל את החיים של כל המדינה , הם מתעקשים לקבוע מה נאכל ואיך , איפה נבלה , איך להתלבש ,השפלת נשים ,ועוד…. וכולם אוכלים את הצפרדע ושותקים בגלל כמה מנדטים בכנסת .

  28. כל הכבוד לבעל הבר!
    27/04/2016 00:22
    תומר
  29. מדינת ישראל שייכת גם לחילונים, ויודעים מה חרדים? אינכם יותר יהודים מאשר החילונים.

  30. לבעל בר מנטרה. תזכורת קטנה!!
    27/04/2016 01:06
    עמי
  31. אנו היהודים הדתיים (אורטודוכסים) שבעבר נקראו “פרושים” החזקנו את הקשר של עם ישראל לארץ ישראל ולירושלים בירתה במשך אלפי שנים ,ואנו אלו שקיבלנו אותה מהבורא והיינו הבעלים שלה לפני אלפים שנה וזה שכרגע נמצאים בשלטון אנשים ממוצא יהודי אשר מתירים לכם לעשות ככל העולה על רוחכם בשם הדמוקרטיה לא אומר שאתה יכול להוכיח אותנו בשם תורתנו ותכתיב לנו איזו מצווה קודמת לחברתה ותלמד אותנו את התורה שלנו שאנו שמרנו במשך אלפי דורות ,התורה היא שלנו הארץ היא שלנו וירושלים בירתנו.
    אז אתה יכול לשבת בבר שלך ולמכור חמץ להמונים כרגע….
    רק תיזכור מי חייב בכבוד מי!!!!!

  32. האם העיתון הזה מיועד לחרדים?!
    27/04/2016 10:32
    מ. בן משה
  33. בס”ד
    נדהמתי לראות את הכתבה המופיעה ברשתות החברתיות. הייתי בטוח שזה מפורסם ב”וואלה” או “ב”ויינט” וכדומה. והנה אני מגלה שזה מתפרסם באתר המכנה עצמו “חרדי”. אני חושב שכנראה “וואלה” עומדת מאחורי האתר הזה. אתר חרדי לא היה מפרסם את דברי ההבל האלה. העדה החרדית בסך הכל מנסה להציל יהודים במדינה המצהירה (בשקר) שהיא מדינה יהודית, ומוכרים בה חמץ בריש גלי. במקום לשבח את העדה החרדית על מעשיה, מגיע האתר ומביא את תשובת הלץ המתייהר בעברת זדון, כאילו הוא עשה בכך מעשה חכמה מדהים. איך אומרים אצלכם ב”וואלה”: חרדים עאלק!

  34. מעניין איך הייתם מתייחסים למכתב שבו הייתם מתבקשים לא לדכא את הנשים שלכם למשל
    27/04/2016 11:22
    מיכל
  35. הרי בשום מקום בתורה לא כתוב שאסור להן להיות חברות מפלגה. ואיך הייתם מתייחסים למכתב שהיה מבקש שתפסיקו להתנהג לילדות שלכם כאל אובייקט מיני שצריך להסתיר אותו.

  36. טוב נו החרדים באמת סוג של טפילים וצבועים לפעמים
    27/04/2016 11:50
    אלחנן
  37. דוד
    27/04/2016 14:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  38. התערבות החרדים ! איסור מכירת ארץ ישראל דגול מכל עבירה אחרת !!! לתשומת לב ש”ס והחרדים שמכרו בעבור חופן שקלים ןבשם התורה את אדמת ישראל זאת עיי צירופם לממשלתו של אותו פושע אוסךלו שהביא לפתחנו את הטרוריסטים

  39. אם היום היה צריך לצאת במצרים החרדים היו נשארים שם בישיבות
    27/04/2016 17:23
    גיא
  40. אהוב את העבודה ושנא את הרבנות
    חרדים יקרים חזרו הביתה ליהדות של פעם של דרכי נועם

  41. ירושלמית
    28/04/2016 07:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  42. מדהים עד כמה תגובות כל החרדים אינן מתייחסות לעיקר הדברים ובמקום זה דנות אם ציטוט זה או אחר צוטט במדויק.
    ומה באמת עם התופעות האלימות בקרב החברה החרדית בירושלים כלפי חילונים?