בית המשפט בדרום אפריקה קבע: הרב ברלנד יישאר בכלא עד להסגרה

ליל הסדר בכלא: בית המשפט ביוהנסבורג סירב לשחרר את הרב אליעזר ברלנד למעצר בית תחת מגבלות • קבע כי יישאר במעצר גם מהלך חג הפסח - עד שיושלם הליך הסגרתו לישראל
נתן פרל
י"ג ניסן התשע"ו / 21.04.2016 19:01

בית המשפט ביוהנסבורג החליט הערב (חמישי) לאחר דיון כי הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, יישאר בכלא ולא ישוחרר למעצר בית, תחת מגבלות.

לפי ההחלטה, הרב ברלנד ישהה במעצר עד להסגרתו לישראל.

במהלך הדיון, ניסו פרקליטי הרב לטעון כי לא יוכל לשהות במעצר בשל מצבו הבריאותי, אך בית המשפט לא קיבל את הטענה והחליט להותירו במעצר.

מנהיג ‘שובו בנים’, החשוד כי ביצע מעשים חמורים, נעצר ביום חמישי לפני שבועיים בדרום אפריקה, במסגרת מבצע של המשטרה המקומית ביוהנסבורג, בעקבות בקשת הסגרה שהגישה ישראל, במסגרת הסכם ההסגרה הקיים בין שתי המדינות.

במסגרת מבצע המעצר, נלקח הרב ברלנד לתחנת משטרה מקומית. במהלך שהותו בתחנה חש ברע ומשם פונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי, שם הוא שהה תחת אבטחה כבדה.

שניים ממקורביו, שנעצרו יחד עמו, שוחררו.

ביום שלישי בשבוע שעבר העביר הרב מסר לחסידיו בה הורה לאנשי קהילתו כי כולם יגידו ביום הדיון את ה’תיקון הכללי’, ללמוד שבעה דפי גמרא לזכותו, ו”לא לישון בשתי הלילות האלה (- שלישי ורביעי), ללמוד ולהתפלל ויהיו ניסים ונפלאות – והרב ישוחרר”.

הרב ברלנד נמלט מישראל לפני שלוש שנים. במהלך מסע הבריחה שלו הוא נדד מבארצות הברית לשוויץ, מרוקו, זימבבואה, דרום אפריקה והולנד.

לפני שנה וחצי הוא נעצר כשנחת באמסטרדם מדרום אפריקה. כאשר עמד בפני הסגרה לישראל, נמלט חזרה לדרום אפריקה בחודש יולי 2015. בשבוע שעבר הוא נעצר שוב, לבקשת מדינת ישראל, ביוהנסבורג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עולם מצחיק
    21/04/2016 19:31
    צבי
  1. מצחיק אותי איך העולם מתנהל בני אדם לא מוצאים הבדל בין צדיקים לבין בני אדם הפחותים מבהמה אוכל יושן טלויזיה עובד אוכל יושן פאב אוכל יושן טיול בקיצור אנשים רקים נותנים רשות לפה שלהם לדבר לצער לרדוף בן ישראל בן ה’ מנהיג קדוש על מה ולמה מי נתן להם רשות לחלק עונשים שכחו כמה חסדים עשה כמה עזרה כמה תמיכה כבר מעלילים רק בגלל איזה עבריין דפוק שמאים על הרב ורב לא סופר אותו לא רואה אותו בעולם הבא יש חשבון מדוייק מקווה שאנשים יבואו להגנת הרב