ההתנכלות ל’צוהר’: המלצה להעמיד לדין בכיר ועובד מרבנות חיפה

המשטרה ממליצה להעמיד לדין שני עובדים מהמועצה הדתית בחיפה - אחד מהם בכיר - שביצעו עבירות מרמה והפרת אמונים • בחקירה נחשף כיצד התנכלו לכמאה זוגות שבחרו להירשם לנישואים באמצעות ארגון רבני 'צהר' • ביצעו רישום כוזב של פרטיהם, כביכול אינם יהודים ואף ממזרים
חיים טוויל
י"ב ניסן התשע"ו / 20.04.2016 14:47

היחידה ארצית של המשטרה סיימה חקירת חשד כי שני עובדים במחלקת נישואין במועצה הדתית חיפה, אחד מהם בכיר, ביצעו עבירות מרמה והפרת אמונים בהקשר לרישום לנישואין של למעלה ממאה זוגות שביקשו להינשא באמצעות ארגון ‘צוהר’.

החקירה החלה בעקבות תלונה של ארגון ‘צוהר’, בה נטען כי גורמים במועצה הדתית חיפה פועלים באופן שיטתי לפגיעה בבני זוג הנרשמים לנישואין באמצעות רבני ‘צוהר’, באמצעות רישומים כוזבים באשר לפרטיהם האישיים של הפונים. בין היתר נרשם כי הם לא יהודים, שהתחתנו כבר בעבר, או שהם בכלל ממזרים – דבר שנועד להקשות עליהם בתהליך.

על פי התלונה פעלו החשודים באופן כזה בלמעלה ממאה בקשות לרישום נישואין.

במסגרת החקירה נחקרו באזהרה שני עובדים ממחלקת הנישואין במועצה הדתית חיפה, אחד מהם בכיר. כמו כן נגבו עדויות, נתפשו מסמכים ובוצעו פעולות חקירה מגוונות.

ממצאי החקירה ביססו את החשד כי על רקע התנגדות לדרכה של ‘צוהר’, רשם עובד מחלקת הנישואין במועצה הדתית חיפה באופן שיטתי פרטים כוזבים בנוגע למצבם האישי של עשרות זוגות אשר ביקשו להרשם לנישואין באמצעות רבני ‘צוהר’, זאת תוך שבכיר במחלקה מעלים עין מהידיעה בדבר הרישומים ואינו פועל למניעת המעשה.

בסיומה של החקירה, התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי שני החשודים, עובדי המועצה הדתית בחיפה.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לעיון והחלטה.

יצוין כי כבר בשבוע שעבר הושעו שני עובדים בכירים במועצה הדתית בחיפה בעקבות הפרשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות