קלמן ליבסקינד על העצרת בת”א: לציבור הדת”ל איכפת רק מעצמו

הציבור הדתי לאומי בלט אתמול בהעדרותו מהעצרת בככר רבין למען החייל היורה • קלמן ליבסקיד ברדיו גלי ישראל: "הגיע הזמן להגיד את האמת ולהפסיק לבלף את עצמנו. אם החייל היה מבית אל היינו רואים אוטובוסים של מועצת יש"ע. הציבור הדתי לאומי מרוכז רק בעצמו"
אבי כץ
י"ב ניסן התשע"ו / 20.04.2016 13:13

העיתונאי קלמן ליבסקינד פתח הבוקר (רביעי) את תכניתו ‘עצם העניין’ בתחנת הרדיו גלי ישראל במתקפה כנגד הציבור הדתי-לאומי, שלטענתו לא הגיע לעצרת למען החייל אלאור אזריה שירה במחבל המנוטרל מחברון – מכיוון שהוא מתנשא על אנשי הפריפריה והמזרחים.

“עזבו את מה שראיתם בטלוויזיה. זו הייתה עצרת מרשימה. אני לא יודע להגיד כמה אנשים נכחו, אבל אני כן יודע להגיד מי היו בה ויותר מזה – מי לא היו”.

ליבסקינד והמשיך: “היו בה אנשי רמלה ולוד, אנשי פריפריה. לא היו שם אנשי הציונות הדתית, לא היו בה מתנחלים. האמת, לא הופתעתי. ידעתי. ידעתי שאלאור אזריה מרמלה לא יזיז כמעט אף דתי לאומי מהכורסה. לציונות הדתית לא היה אף פעם כלום עם החברה האלה”.

​ליבסקינד הרחיב על הציבור הדתי לאומי, שהוא בא מקרבו, ואמר: “יש לנו סמלים ומודלים שלאורם אנחנו מחנכים בבני עקיבא והם​ תמיד, כמעט תמיד משלנו. מההתנחלות, מהמכינה, מהישיבות התיכוניות המפוארות, יפי הבלורית והתואר.

“אבל אף אחד, אף פעם, לא העביר פעולה על החיילים שלהם מקרית גת או באר שבע שנפלו לידם. מאז ומתמיד לא ראינו ממטר את אלאור אזריה האלה מרמלה שסחבו איתו את האלונקה”.

לטענתו, “הגיע הזמן להגיד את האמת ולהפסיק לבלף את עצמנו, אמת שבלטה כל כך אתמול בכיכר והיא שבין קדומים ורמלה אין כלום. עשו לי טובה, אל תגידו לי שלא באתם לעצרת כי זה סיפור מורכב ורק בגלל שאתם ממלכתיים.

“עצמו עיניים ודמיינו איך היה נראה אותו סיפור בדיוק, רק שבמקום אלאור מרמלה היה מככב יהודה מבית אל או צביקה מישיבת ההסדר באלון מורה? איזו התגייסות היינו רואים אז.

“מועצת ישע היתה מארגנת 200 אוטובוסים. מחסום חיזמא היה נסתם אתמול בחמש אחרי הצהריים מעומס התנועה הנעה תל אביבה. חברי הכנסת של הבית היהודי היו מתייצבים בככר שעה לפני ההפגנה, בשלשות.

“רוצים את זה בשורה אחת קצרה? הציונות הדתית שוב הוכיחה אתמול, שמה שמעניין אותה זה בעיקר הציונות הדתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות