חשד לגניבת ענק בבורסה: יהלומן הונה 12 חברות ב-60 מיליון דולר

חשד לגניבה בהיקף חסר תקדים בבורסה ליהלומים ברמת גן • לפי דיווח בחדשות 2, יהלומן בכיר שלגביו עלה חשד כי גנב מ-12 חברות מובילות סחורה בסכומי עתק - ייעצר • הערכות: הנזק נאמד ב-50-60 מיליון דולר • חשש לייציבות של כמה חברות מובילות, שאולי ייאלצו לפשוט את הרגל
חיים טוויל
י"א ניסן התשע"ו / 19.04.2016 20:42

חשד לגניבת ענק בבורסה ליהלומים ברמת גן: משטרת ישראל פתחה בחקירה נגד יהלומן בכיר ומוכר בבורסה ליהלומים, בחשד שהיה מעורב בגניבת סחורה בשווי של עשרות מיליוני שקלים מחברות גדולות בבורסה. כך דווח הערב (שלישי) לראשונה בערוץ 2.

לפי הדיווח, בשלב זה קיים חשש לייציבותן של כמה חברות, שאולי ייאלצו לפשוט את הרגל.

החקירה מתנהלת ביחידה לחקירות הונאה במשטרת מחוז תל אביב ועל פי הדיווח בחדשות 2 היהלומן הבכיר ייעצר, ככל הנראה, עוד הערב בחשד למעורבותו בפרשה.

מפרטי החקירה עולה, כי בשלב זה מדובר ב-12 חברות מובילות שהיהלומן לקח מהן, על פי החשד, סחורה בשווי המוערך ב-60-65 מיליוני דולרים.

היהלומן גלגל ככל הנראה את הסחורה, ולא שילם בעבורה או לחלופין החזיר אותה לחברות.

בהודעה שפרסמה הנהלת הבורסה ליהלומים נטען, כי בדיקתם בנושא החלה לאחר שהוגשה לה תלונה נגד החברה שבבעלות היהלומן, לפיה היא חייבת תשלומים בסכום של עשרות מיליוני דולרים עבור סחורות שנקנו ממספר יהלומנים.

לאחר מספר פגישות בוררות בנושא בתוך הבורסה עצמה הועברה תלונה למחלקה המשפטית של הבורסה, והיא זו שביקשה לפתוח בחקירה פלילית.

בבורסה נתלו מודעות עם תמונתו של היהלומן, ונכתב בהן:  “כל מי חייב כספים ו/או סחורות לחבר הבורסה או מי שהנ”ל חייב לו כספים ו/או סחורות מתבקש להודיע על כך מיידית במחלקה המשפטית. בהתאם להחלטת התורנים מיום 19.04.2016 מורחק החבר אברמוביץ’ מאולם הבורסה למשך 14 יום ועד לדיון ישיבת הנהלת הבורסה בעניינו”.

“מרגע קבלת הפניה התחלנו מיידית בבדיקת הנושא”, אמר מנכ”ל בורסת היהלומים אלי אבידר. “הנהלת הבורסה תגלה אפס סובלנות כלפי גורמים הפוגעים בחברי בורסה אחרים. ענף היהלומים הישראלי חווה קשיים בשנים האחרונות ולצערנו אנו נחשפים גם למקרים מצערים כאלה בהם יש המנצלים את המצב. הנהלת הבורסה תפעל בתקיפות לבירור המקרה כולל פנייה לרשויות החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות