הרב שטיינמן: “לא יכול לקחת אחריות על ישיבת תפארת התלמוד”

'הוועד למען כבוד רבותינו' כתב על ישיבת 'תפארת התלמוד', בראשות הגר"ב שנקר: "זהירות מהיסחפות אחרי תלמידים או מי מהצוות" • הגר"א אריאלי, מראשי ישיבת מיר, הגיע אל הגראי"ל כדי לקבל 'הכשר' עבורם - ולאחר הפגישה העניק לישיבה מכתב תמיכה • אבל האם 'הכשיר' הגראי"ל את הישיבה?
א' סיון התשע"ד / 30.05.2014 17:52

‘הוועד למען כבוד רבותינו’, הפועל לשמירה על כבודם של הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי,  ממשיך לעורר סערה בעולם התורה, ומטבע הדברים גורר כעס רב בקרב מי שדעתו אינו נוחה מפעולותיו.

המתנגדים לוועד מפיצים ידיעות כוזבות, כאשר בשבועות האחרונים הופצו רשימות ומודעות, שכביכול הופצו בידי ‘הוועד’, אשר ‘מכשירות’ חוות סוסים ומושבי זקנים. הבוקר (שישי) הופצו בעיר מודיעין עלית, בשם ‘הוועד’, מודעות עם רשימות סמינרים כשרים ופסולים, ולפיהן, כביכול, מחנך ‘סמינר פוירשטיין’ בעיר “שלא על פי דרך רבותינו”. המודעות הוסרו מלוחות המודעות תוך זמן קצר.

הסערה הבאה קשורה בישיבת ‘תפארת התלמוד’, בראשות הגאון רבי ברכיה שנקר, הממוקמת בגוש 80 בירושלים.

ברשימה בה ערך ‘הוועד’ מיפוי לישיבות בירושלים, הוגדרה הישיבה כמי שנדרשת בה “זהירות מהיסחפות אחרי תלמידים או מי מהצוות הנמנים על התנועה המתנגדת לרבותינו ונדרשת ערנות לגבי הכוונת הבנים לישיבות גדולות”.

הסיווג הזה הוביל את הגאון רבי אשר אריאלי, מראשי ישיבת מיר, אליו פנו ראשי הישיבה בפנייה ש’יכשיר’ את ישיבתם, לסור אל ביתו של הגראי”ל שטיינמן, כדי לברר אצלו האמנם כך, כפי שכתב הוועד.

ממידע שהגיע אל חרדים10, המתפרסם כאן לראשונה, מתברר כי אלו הם הדברים המפורשים אותם שמע הגר”א אריאלי מהגראי”ל שטיינמן: “אני לא יכול לקחת אחריות על הישיבה”.

כלומר, אם תרצה – קח אתה אחריות, אך הוועד לא ישנה את שפרסם אודות הישיבה.

בעקבות כך, כתב הגר”א אריאלי את הדברים הבאים:

“באתי בזה בהורמנא דמרן ראש הישיבה רבינו הגראי”ל שליט”א לספר בשבח הישיבה הקדושה הצועדת לשם ולתהילה ישיבת ‘תפארת התלמוד’ המתנוססת לתפארה בירושלים בראשות הגאון רבי ברכי’ שינקר שליט”א, אשר הוא ועמו כל רבני הישיבה הקדושה שליט”א מוסרים נפשם לגדל את תלמידיה בתורה ויראת שמים ועומדים על המשמר לבל ייכנסו לישיבה הקדושה שום רוח זרה אלא אך ורק תורה ויר”ש, ומן שמיא סייעוהו להעמיד עדרים של תלמידי חכמים מובהקים מצוינים ביראתם הטהורה ובמדות נעלות”.

בכלי תקשורת שונים מיהרו להציג את מכתבו, כביכול נכתבו הדברים לאחר שהגראי”ל הורה לו כי הכול כשורה בישיבה.

הדברים המתפרסמים כאן לראשונה שופכים אור על משמעות דבריו: ראש הישיבה ורבני הישיבה מוסרים נפשם לגדל תלמידים בתורה, אך אין זה אומר כי אכן אין רוחות זרות הנושבות בישיבה, כפי שציין הוועד.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה אתם לא מפרסמים על ענין המשיח
    31/05/2014 21:08
    אבוטבול
  1. שהוא אמר שזו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה?

  2. ר אשר אריאלי אחד מגדולי הדור
    31/05/2014 22:24
    דוד
  3. ואם הוא כתב כך . הוא יודע מה הוא כותב

  4. דברים אלו
    31/05/2014 23:00
    יודע דבר
  5. מדויקים ביותר ! ממקור אישי ורציני שנמצא בסביבת מרן שליט”א יודע אני שאלו בדיוק היו דבריו גבי ישיבה זו

  6. נכון מאד
    01/06/2014 15:04
    רוזנקרנץף
  7. מאחר והוא מחזיק שזו גזירה לא מובן מה משיח עכשיו