יחימוביץ’: “המצב מחמיר” • בוז’י: “מי שלא רגוע – כדאי שיירגע”

נחמן גור
|
ט' ניסן התשע"ו / 17.04.2016 17:31
ח”כ שלי יחימוביץ על חקירת יו”ר המחנה הציוני באזהרה בלהב 433: “אין ספק שחקירה באזהרה של יו”ר המפלגה ויו”ר האופוזיציה מחמירה את הסיטואציה. המפלגה תשקול מהלכים” • הרצוג הערב: “תאמינו לי, אני רגוע, ותהיו אתם רגועים” • ח”כ בצלאל סמוטריץ’ קורא: “לסגור את התיק”

חברת הכנסת שלי יחימוביץ’ מהמחנה הציוני הגיבה אחר הצהרים (ראשון) על חקירת יו”ר האופוזיציה ח”כ  יצחק (בוז’י) הרצוג באזהרה ורמזה כי היא מצפה מיו”ר מפלגתה להשעות את עצמו.

“אני משוכנעת שטובת המפלגה והאופוזיציה לנגד עיניו של הרצוג”, אמרה יחימוביץ. “אפעל בשיתוף פעולה איתו ועם חבריי למפלגה כדי להחליט אילו צעדים יש לנקוט”.

יחימוביץ’ הוסיפה: “אין ספק שחקירה באזהרה של יו”ר המפלגה ויו”ר האופוזיציה מחמירה את הסיטואציה. סומכת לחלוטין על המשטרה ועל רשויות החוק”.

הרצוג, מצידו, התייחס הערב, בכנס הרמת כוסית של המחנה הציוני, לחקירה: “בכל פעם שעולה סוגיית בחירות כלליות או הפנימיות צפות תלונות שונות ומשונות וטוב שהדברים נבדקים, כפי שנבדקו גם בעבר אצל ראשי אופוזיציה קודמים שנחקרו במשטרה”.

הרצוג הוסיף: “תאמינו לי, אני רגוע, ותהיו אתם רגועים. ואם יש מישהו במפלגה שאינו רגוע – אז כדאי שיירגע! תפקידו של מנהיג הוא להתמודד עם תופעות שכאלו, להתגבר עליהן, להמשיך, להוביל ולנצח”.

ח”כ הרצוג הודה לחבריו על התמיכה בו וקרא להם להתייצב מאחוריו: “לפני שנה אתם ואני הובלנו את המפלגה לסף כיבוש השלטון. אתם ואני הבאנו 24 מנדטים שהוכיחו לכל הספקנים ולכל המלגלגים ולכל החכמולוגים, שאנחנו בדרך הנכונה.

“היינו על סף ניצחון, ובבחירות הקרובות אני אנצח, ואתם תנצחו, והמפלגה תנצח והמחנה הציוני ינצח”.

עוד קודם לכן קרא ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי לסגור את תיק החקירה נגד ח”כ הרצוג.

“אם מדובר בחשדות שפורסמו אזי טוב ונכון יהיה להניח להרצוג ולסגור את תיק החקירה”, אומר סמוטריץ’. ”יהיה זה יום עצוב אם יעמידו לדין נבחר ציבור על זוטות שכאלה. לא מדובר בשחיתות או התעשרות אישית שלא כדין. האינטרס הציבורי שבשמירת ההכרעה הדמוקרטית חשוב בהרבה”.

יו”ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, נחקר היום באזהרה ביחידת להב 433 בחשד לעבירות קבלת תרומה אסורה, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב.

החקירה היא סביב פעילותו בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה, כשהתמודד מול ח”כ שלי יחימוביץ’, בשנת -2013

חקירת הרצוג נערכה לאחר קבלת אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט.

מלשכת הרצוג הגיבו היום: “ראש האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני ח”כ יצחק הרצוג הגיע הבוקר למסור גירסתו לבקשת גורמי האכיפה. מרגע שהודלף דבר קיום הבדיקה הדגיש וביקש הרצוג לאפשר לו לתת גרסתו כדי להניח את העניין מאחוריו, וכך עשה.

“להרצוג יש אמון מלא בגורמי האכיפה והוא מודה על ההתנהלות המכובדת וההגונה”.