אנשי מערכת ‘הארץ’ מתנפלים על לפיד: “קח אויר, תפריש איזו חלה”

אנשי עיתון 'הארץ' זועמים על ח"כ יאיר לפיד שאמר: "כבר לא באמת עיתון, ירד מזמן מהפסים" • העורך אלוף בן: "הדיקטטור מיש עתיד רגיל לחבורת כבשים צייתניות" • העיתונאי אורי משגב: "אתה משדר היסטריה" • ויש גם חילופי עקיצות בין דן מרגלית לעמוס שוקן
אבי כץ
ז' ניסן התשע"ו / 15.04.2016 13:00

עיתונאי ‘הארץ’ לא נשארים חייבים: אחרי שיו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, ח”כ יאיר לפיד, טען אתמול (חמישי) כי העיתון “כבר לא באמת עיתון, ירד מזמן מהפסים”, לאחר שפרסם מאמר של העיתונאי גדעון לוי בו נכתב “חיילי צה”ל נקראים להרוג ילדים פלסטינים” – יוצאים עורך העיתון, אלוף בן,  וחבריו למתקפת נגד.

עורך ‘הארץ’ צייץ בטוויטר בתגובה ללפיד: “אז מה המניע למסע ההסתה של יאיר לפיד נגד ‘הארץ’? חשפנו את השטחיות והחפיף של לפיד, בקומבינת הדוקטורט בבר-אילן וב’מלחמה בחרם’ שהסתכמה בהודעת ווטסאפ.

“הדיקטטור מיש עתיד רגיל לחבורת הכבשים הצייתניות באחו שלו ולא מסוגל לקבל ביקורת עניינית. חבל שכך מתנהל מועמד לראשות הממשלה”.

בן הוסיף: “כעיתונאי ובעל טור לשעבר לפיד ידע שהטקסט שעליו הגיב היה מאמר חתום של גדעון לוי ולא מאמר מערכת בשם ‘הארץ’. אבל יותר קל להסית ולהצטייר כפטריוט.

“לפחות איומי הרצח המפורשים נגד עיתונאי הארץ (‘לבוא למערכת ולתלות את כולם’) נמחקו מדף הפייסבוק שלו”.

בן המשיך: “מזעזע שבעיני המועמד לראשות הממשלה, מנהיג המרכז, הציונות מתבטאת בסתימת פיות, הכפשת עיתונאים שעושים את עבודתם ועידוד לאיומים כלפיהם”.

העיתונאי אורי משגב, מכוכבי העיתון,  פרסם פוסט חריף ועוקצני בפייסבוק, עם פנייה אישית ללפיד: ”אני באמת מצטער שבעיתון שלנו התפרסמו בשנים האחרונות כל מיני דברים מביכים עליך, או סתם שלל מאמרים שהסבירו בצורה מנומקת למה אתה פוליטיקאי כושל ושרלטן ופופוליסט וגנב דעת.

“אני גם מתנצל שמתפרסמים אצלנו מאמרי דעה שמעצבנים אותך שבהם בעל הדעה כותב את דעתו האישית לחלוטין על ענייני דיומא, ללא צנזורה ובלי הכתבה מלמעלה. אני יודע שזה לא היה ככה ב’במחנה’, שם חירפת את נפשך”.

משגב גייס לעקיצה את אירועי הפרשת חלה של ליהי לפיד: “אבל אתה חייב להירגע. קח אויר, תפריש איזו חלה, אתה משדר היסטריה. אתה בערך האחרון שיכול לייצג את חיילי ישראל. אם חייבים, תשאיר את זה לעפר שלח. ואתה כבר לא בפוזיציה של לקבוע מה ישראלי בעיניך. בחייאת”.

בשוליים של העימות התפתחו גם חילופי ציוצים בין דן מרגלית, פעם עיתונאי ב’הארץ’, לבין המו”ל של העיתון, עמוס שוקן.

כך זה נראה:

דן מרגלית: “יאיר לפיד צודק. גדעון לוי הפך היום ב’הארץ’ ממבקר חריף למרעיל בארות בשרות שונאי ישראל האנטישמים. הוא מתיר את דם ילדינו”.

עמוס שוקן צייץ לו בתגובה: “כשאיש לא יזכור מי היה דן מרגלית, שמו של גדעון לוי יזהר כזוהר הרקיע”.

ומרגלית השיב: “היי עמוס שוקן, איש לא יזכור אותי – וזה לא יהיה נורא; אבל אותך כן יזכרו – וזה כן יהיה נורא”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הארץ
    15/04/2016 16:10
    אלי
  1. מסכים עם לפיד ומרגלית
    כמי שלא שייך למחנה הימין, אני חושב שהעיתון הפך להיות הדלק העיקרי לשונאי ישראל!!

  2. Go לפיד
    16/04/2016 01:23
    תומר
  3. אחד הפוליטיקאים הכי ישרים בארץ.