צעיר שרדף אחרי ערבים רעול פנים ועם אלות – ירצה בעבודות שירות

הפרקליטות ביקשה להטיל על הצעיר תשעה חודשי מאסר בפועל, אך השופט החליט להקל בעונש וגזר חצי שנה - לאור הנסיבות בהן בוצע המעשה: חטיפת ורצח שלושת הנערים הי"ד • עו"ד איתמר בן גביר: "הפרקליטות מציגה עמדות קיצוניות מאוד וטוב שבית המשפט לא נסחף"
חיים טוויל
ו' ניסן התשע"ו / 14.04.2016 14:25

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת הפרקליטות להטיל עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל על צעיר שהורשע בעבירות של ניסיון תקיפה ממניע גזעני והשחתת פני מקרקעין – וגזר עליו שישה חודשי מאסר אותן ירצה בעבודות שירות.

על פי כתב האישום לצעיר יוחסו מעשי פשיעה לאומנית – ‘תג מחיר’ – שבוצעו לאחר חטיפת שלושת הנערים הי”ד, לפני כשנה וחצי.

בין היתר נטען כי הצעיר החליט, יחד עם אחרים, לפגוע בערבים ולהכותם, עקב אחרי ערבים ורדף אחריהם באלות, תוך שהוא רעול פנים.

לאחר שהמשפט החל ובית המשפט העליון קיבל את הערר שהוגש באמצעות עו”ד איתמר בן גביר ושחרר הצעיר ממעצר, הגיעו הצדדים להסדר טיעון, לפיו הצעיר יודה באישום אחד של תקיפה ממניע גזעני ואישום של השחתת פני מקרקעין, בכך שהיה שותף בכתיבת כתובות נגד ח”כ חנין זועבי – ואילו יתר האישומים נמחקו.

הפרקליטות ביקשה, כאמור, להטיל על הצעיר תשעה חודשי מאסר בפועל, ואילו פרקליטו טען כי יש לבחון המקרה על רקע אירוע החטיפה.

השופט כרמי מוסק דחה את דרישת הפרקליטות לשלוח את הצעיר לכלא, למרות שאכן מדובר במעשים חמורים. השופט ציין כי לאור הרקע למעשים – חטיפת שלושת הנערים – וכן נסיבות השיקום האישיות שעבר, יש לגזור עליו שישה חודשי מאסר.

מתוך ששת החודשים ריצה הצעיר כבר חודשיים, במהלך בתקופת מעצרו, ואת יתר העונש הוא ירצה בעבודות שירות.

עו”ד בן גביר אמר בתגובה: “ניתן היה להקל יותר אך בסך הכל אני מרוצה מכך שדרישת הפרקליטות נדחתה. הפרקליטות מציגה בתיקים הללו עמדות קיצוניות מאוד וטוב שבית המשפט לא נסחף לאווירה של עליהום נגד בחור צעיר שעשה מעשים על רקע חטיפה ורצח, מתוך זעם ותסכול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות