שירות עד הבית: חובש מתנדב יילד את בתו החדשה במיטת חדר השינה

כאשר הבינה אשתו של החובש שלא יצליחו להגיע לבית החולים, הפך האב למיילדת וחדר השינה - לחדר לידה • לצוות מד"א שהגיע לדירה נותר להעבירה את התינוקת, בריאה ושלמה, ביחד עם האם, לבית החולים
חיים טוויל
ו' ניסן התשע"ו / 14.04.2016 12:13

חובש מתנדב מד”א, ערן משה, הוא אבא מאושר ל-5 ילדים שנולדו כולם בבית החולים בלידה רגילה ושגרתית, אולם סיפור לידת בתו השישית אמש הוא שונה ומיוחד.

סמוך לשעה 2 בלילה שבין יום שלישי ליום רביעי התעוררה בת-אל, אשתו של ערן, ואמרה כי היא מרגישה שהלידה מתקרבת, זאת למרות שהתאריך המיועד של הלידה היה צפוי להיות רק היום.

ערן, שכבר מתורגל בנוהל הלידה, החל להכין את הרכב לנסיעה לבית החולים, אך כעבור זמן קצר הבינו השניים כי לא יספיקו להגיע לבית החולים בגפם. הצירים של בת-אל התחזקו ובשעה 03:04 צלצל ערן לחברים במוקד מד”א וביקש לשלוח במהירות אמבולנס לדירת הזוג בשדרות, כדי לסייע לבת-אל.

הצוות שהגיע במהירות הופתע מהמחזה שנגלה לעיניו עם הכניסה לחדר השינה של הזוג: מסתבר שלתינוקת לא הייתה סבלנות והיא נולדה באותן דקות קצרות שעברו מרגע השיחה למוקד ועד הגעת הצוות לדירה.

ומי יילד את התינוקות בריאה ושלמה? האב ערן, המשמש כחובש מתנדב במד”א והשתמש בידע שלו בתחום, על מנת לבצע את המטלה.

לצוות שנכנס לדירה נותר רק לחתוך את חבל הטבור של התינוקות ולהעבירה בריאה ושלמה, ביחד עם האם, לבית החולים.

תינוקתדוברות מד”א

מתנדב מד”א והאב המאושר ערן משה סיפר: “לא היו לנו סימנים מקדימים שהלידה מתחילה  ואפילו תכננתי להיות בימים אלו עם אחד מילדי האחרים בטיול שנתי, שביטלתי ברגע האחרון. התחלתי להכין את הציוד הנדרש לנסיעה לבית החולים, אבל בשלב מסוים הבנו שלא נצליח לעשות זאת בכוחות עצמנו. ניגשתי למשימת היילוד והצוות של מד”א שהגיע במהירות מרשימה למקום ביצע את חיתוך חבל הטבור והעביר אותנו במהירות לבית החולים”.

פאראמדיק מד”א משה מור שהגיע לדירה: “קיבלנו דיווח על אישה בצירי לידה מתקדמים הכורעת ללדת. נסענו במהירות לדירה וכשהגענו, סיפר לנו ערן שהיא כבר ילדה. עלינו מיד לחדר השינה וראינו את התינוקת בידיה של בת-אל”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות