המטאור הבריטוני מציג: יצירת המופת של עולם החזנות • להאזנה

למרות שכבר כבש את הבמות הגדולות בעולם, קולין שחט מסיים כעת את הפרויקט המוסיקאלי הקרוב ביותר לליבו: תקליט שכולו מוזיקה מבית הכנסת לחזן ולמקהלה
ישראל ברגר
ו' ניסן התשע"ו / 13.04.2016 23:31

 הוא כבש את הבמות הגדולות בעולם, הופיע בארמון בקינגהם עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית של לונדון, עמד על במה אחת עם הטנור האגדי חוזה קאררס, והפך עם השנים לפס הקול הבריטוני של עולם החזנות והמוסיקה הליטורגית יהודית.

אך למרות הכל, קולין שחט מסיים כעת את הפרויקט המוסיקאלי הקרוב ביותר לליבו.

במשך שנתיים ימים, עמל שחט, יחד עם המוזיקאי ריימונד גולדשטיין והמנצח מרק טמרליס, על התקליט שהתקבל כיצירת המופת של עולם החזנות והתפילה – ושכולו מוזיקה מבית הכנסת לחזן ולמקהלה, בניחוח המסורת המערב-אירופית.

אחד הדברים שמייחדים את התקליט הוא הרפרטואר הייחודי השוזר בתוכו ישן וחדש, מוכר ושאינו מוכר והכל בקולו הבריטוני-קטיפתי של שחט, במעטפת הקסומה של קולות המלאכים ממקהלת ‘נעימה’ בניצוחו של טמרליס, בשילוב האנסמבל והעיבודים של גולדשטיין.

בין היצירות בתקליט ניתן להאזין ל’ישמחו’ של מאיר פינקלשטיין, ‘לכה דודי’ של שמואל דוד, ‘מי שברך’ של רלף לויטן, ‘אודך’ של שמואל דוד, ‘עץ חיים’ של גולדשטיין, ‘והגן בעדינו’ של לואי לבנדובסקי ועוד.

לרגל חג הפסח הקרב ובא, ולרגל ההשקה החגיגית של התקליט, משחרר שחט להאזנה את היצירה ‘אודך’ בלחנו של זאוול זילברטס, יצירה שנכתבה במקורה לארבעה קולות ועובדה מתוך האוסף של דויד ג’. פוטרמן, בית הכנסת פארק אווניו, ניו יורק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות