מכון המקדש חשף: זוג יהודי ערך בחשאי טקס נישואין על הר הבית

התגרות בערבים? 'מכון המקדש' מודיע כי רב מטעם הארגון ערך טקס חופה וקידושין בהר הבית תחת מעטה חשאיות • "אנחנו מצדיעים לזוג על האומץ ונאחל להם מזל טוב"
חיים טוויל
ה' ניסן התשע"ו / 13.04.2016 10:37

על יהודים העולים להר הבית חל אמנם איסור גורף להתפלל בהר הבית, צעד כזה יכול גם לעורר סערה אצל הערבים, אבל כל זה לא מנע מהרב חיים ריצ’מן, בכיר ב’מכון המקדש’, לערוך במקום טקס חופה וקידושין.

לפי הודעה שפורסמה מטעם המכון, האירוע התרחש לאחרונה תחת חשאיות, ובמסגרתו חיתן הרב זוג שפנה אליו בבקשה יוצאת הדופן: להתחתן דווקא ליד מקום המקדש.

“זו הייתה ברכה גדולה לזוג שהתחיל חיים חדשים במקום הקדוש ביותר עבור עם ישראל”, נכתב בהודעה. “אנחנו מצדיעים לזוג על האומץ ונאחל להם מזל טוב”.

“לאחרונה פנה אל הרב ריצ’מן זוג מאורס עם בקשה להתחתן בהר הבית”, מסבירים ב’מכון המקדש’. “הרב בחן את ההיבטים ההלכתיים של טקס הנישואים, התייעץ עם גורמים נוספים וקיבל על עצמו את המשימה”.

על פי ההודעה של המכון – שהתפרסמה לראשונה באתר וואלה – הזוג נפגש עם הרב בעיר העתיקה, שם התקיים טקס הברכות המסורתי. משם יצאו השניים אל ההר יחד עם העדים.

בהמשך, מבלי לעורר את תשומת לבם של המשטרה או הווקף, החל הזוג לטייל לאורך הר הבית, כאשר בשלב מסוים, לאחר שהרב ריצ’מן נתן את האות, העדים התקרבו והחתן לחש לכלה “הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל”.

החתן מיהר להניח את הטבעת על האצבע של הכלה, ולאחר מכן הם עמדו תחת החופה ושמעו את קריאת הכתובה.

קיום טקס החופה על הר הבית התרחש אמנם בעבר, אך מדובר באירוע נדיר. הפעם הקודמת שבה הצליחו לקיים חופה בחשאיות על הר הבית הייתה לפני יותר מעשור, אז פרסמה ‘התנועה לכינון המקדש’ הודעה לפיה הרב מנחם פרומן ז”ל חיתן את בנו במקום.

במטה ארגוני המקדש בירכו את הזוג והדגישו: “אין כמו המקום הזה להתחיל בו חיים של קדושה. עם זאת, צר מאוד שמעשה יהודי כזה הפך לנדיר בגלל מדיניות אפליה בלתי-חוקית של הרשויות בהר הבית, האוסרות כל ביטוי יהודי במקום”.

הרב ריצ’מן סירב להתייחס לאירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות