איך קרה שליטאים וחב”דניקים לחמו נגד אירוע לכבוד הרבי זצ”ל?

כזו סאגה לא נראתה כבר זמן רב: ה'קומזינג היסטורי', בהשתתפות מרדכי בן דוד, מקהלות וזמרים, לרגל עשור ל'המנגנים' - בוטל, הפך ל'הקהל היסטורי' לרגל יום הולדת הרבי מליובאוויטש - ובוטל שוב • המארגנים תירצו: בצמוד יהיה משחק כדורגל • חרדים10 על שהתרחש מאחורי הקלעים
יוסף גרינבוים
ה' ניסן התשע"ו / 12.04.2016 23:24

סאגה כזו בעולם הזמר החסידי לא נראתה כבר זמן רב: ביום שני י’ ניסן היה אמור להתקיים בהיכל ארנה בירושלים  ‘קומזינג היסטורי’, לרגל חגיגת העשור של תזמורת ‘המנגנים’.

אלפי בני ישיבות כבר התכוננו להופעה הזו: ענק הזמר החסידי, מרדכי בן דוד, על במה אחת באיצטדיון ‘ארנה’ בירושלים, כשלצידו מקהלת ‘שירה’ מארה”ב והבעל מנגן שלמה כהן, כמו גם הזמרים מנדי ג’רופי, אלי הרצליך, נמואל הרוש וישי ריבו – בליווי התזמורת והמקהלה של ‘המנגנים’, בניצוחו של המאסטרו מוישי רוט.

אלא שבשבוע שעבר נודע במפתיע כי המכירה של הכרטיסים לאירוע הופסקה. מהנהלת ‘המנגנים’ נמסר אז לחרדים 10: “ככל אשר יורוך! לאחר שנתקבלו הערות מטעם נציגי גדולי ישראל שליט”א, הננו להודיע כי האירוע שנקבע בהיכל ארנה בי’ ניסן בוטל ולא ייערך כמתוכנן. המארגנים”.

אתמול, בהפתעה, שוב חזר האירוע אל קדמת הבמה, תרתי משמע, כאשר ייעודו הוסב לכינוס ‘הקהל היסטורי’ לרגל יום הבהיר י”א ניסן – יום הולדתו של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל.

הקופות נפתחו, מודעות חדשות, עליהן הודפסו גם הלוגו של ארגון ‘כולל חב”ד’ ו’פרדס’, שני ארגונים בחסידות חב”ד, ובמקום ‘סדר הכנה לפסח’ עם הגאון רבי חיים איידליס, הופיעו במודעות דוברים חדשים: ראש ישיבה ומשפיע מחסידי חב”ד.

אלא שהיום (שלישי) בצהרים התבשר הציבור: האירוע  בוטל. שוב.

מה קרה? שני גורמים חברו נגד האירוע המחודש.

הראשונים, אנשי ‘משמרת הקודש והחינוך’, שם התנגדו כבר לאירוע בגרסתו הראשונה, לא אהבו, לשון המעטה כי האירוע – שאמנם קיבל ציביון חב”די שווק לבחורי ישיבות ולא רק לחסידי חב”ד. “זה יצא בעצם טריק”, אמרו שם. “יצרו כאילו אירוע חב”די אותו שייווקו לבחורי ישיבות ליטאיות”.

גורמים המעורים בפרשה אומרים כי בשל כך התערבו אנשי ‘המשמרת”, כדי “למנוע את הבזיון”.  

יו”ר ‘משמרת הקודש והחינוך’, המחנך הרב מרדכי  בלוי סירב להגיב לפניית חרדים 10.

הגורם השני היו אישים ועסקנים בחסידות חב”ד, שגייסו את רבני חב”ד נגד קיום האירוע.

מדוע, בעצם, חסידי חב”ד התנגדו לאירוע ‘הקהל היסטורי’ לכבוד האדמו”ר זצ”ל?

הנה הסיפור:

בשבוע הבא, השבוע בו חל יום הולדתו של האדמו”ר, יקיים הפלג המשיחי אירוע בהיכל ‘יד אליהו’ בתל אביב. חסידי חב”ד, לעומתם, יתכנסו ביום שלישי, יום הולדת הרבי זצ”ל בהיכל ‘ארנה’ בירושלים.

האירוע החדש, ה’הקהל היסטורי’, ש’השתחל’ בין שני המעמדים, איים למעשה על הכנס של חסידי חב”ד שצפוי היה להתקיים יום למחרת, באותו מקום. “אנשים יגיעו להופעה של מרדכי בן דוד עם ‘המנגנים’ ולא יבואו למחרת לאירוע המרכזי”, טענו העסקנים.

בעקבות כך, הם פתחו בפעילות קדחתנית, הבהירו לארגונים החב”דיים שהעניקו חסות למופע את חומרת המהלך והשלכותיו, וגייסו גם את חברי בית הדין של רבני חב”ד שיביעו את התנגדותם.

התוצאה הגיעה בצהרים.

בהודעה דרמטית שפרסם מפיק האירוע, מיכאל כפלין, נאמר:

 “מטעם הפקת אירוע הקהל היסטורי של חב”ד מבקשים להודיע לציבור הרחב, כי לאחר שהתברר לנו בשעות האחרונות שמתקיים משחק כדורגל גדול באצטדיון טדי ביום שני י ניסן 18.4 צמוד להיכל ארנה באותם זמנים (דבר שיכול ליצור עומס, ובעיה לעמוד בגדרי הצניעות) –

הוחלט בהתייעצות רבני חב”ד, לדחות את אירוע הקהל היסטורי לכלל הציבור, למועד חדש שיפורסם בהמשך. רוכשי הכרטיסים יקבלו את כספם חזרה.

כמו כן, מי שמעונין נשארו מאות כרטיסים אחרונים, לאירוע הקהל המרכזי, ביום שלישי י”א ניסן, בהיכל פיס ארנה, בהשתתפות תזמורת ‘המנגנים’, נמואל הרוש, שמחה פרידמן, מקהלת הפנסאים והפתעות נוספות”.

המודעה החדשה:

מופע המנגנים

נזכיר כי  בשבוע שעבר – לאחר ביטול המופע בגרסתו הראשונית – אמר המחנך הרב מרדכי בלוי: “לגבי הערב שירה של עיריית ירושלים ושל אלילי הזמר שחלקם התריסו כל השנים נגד גדולי ישראל, גדולי ישראל מתנגדים בנחרצות לכך. הייתה כאן טעות מכוונת בכל סגנון הארוע שהוא בעצם ‘ערב שירה’ עם אלילות, התפרקות וכל התופעות השליליות שלא ראוי לבני תורה, חסידים ואנשי מעשה להשתתף בהם”.

הוא הוסיף אז: “על אף השמועות, האירוע מעולם לא קיבל אישור ולא יקבל”.

גורם המלווה שנים אירועים לציבור החרדי, הסביר: “מי שמארגן אירועים אלו רחוק מלהבין השקפה חרדית מהי, רחוק מלהבין מה מתאים לבחורי ישיבות”.

  המודעה המקורית:

המנגנים

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוטקה בלוי
    12/04/2016 23:34
    ישי
  1. היחיד שלא מבין בבחורי ישיבות הוא מוטקה בלוי, מי שמו לשר ושופט עלינו, אחרי זה שלא יתפלא ויצעק על זה שבחורים הולכים להופעות של זמרים חילונים.

  2. מי אתה הרב מרדכי בלוי
    13/04/2016 13:05
    יוסף
  3. למה אתה חושב שתקבע לי או לכל בחור ישיבה אחר מה לעשות ומה מתאים ולאיפה ללכת??? אני שומע רק לרבנים שלי!!!