הרשות להגבלים עסקיים: מתנגדת למיזוג בין גולן לסלקום

שייע קליין
|
ד' ניסן התשע"ו / 12.04.2016 14:56
הרשות להגבלים עסקיים החליטה להתנגד לבקשת המיזוג בין חברות הסלולר גולן טלקום וסלקום בשל חשש מפגיעה בתחרות • גולן טלקום בתגובה: “זהו יום אבל שחור בהיסטוריה של הכלכלה והמשק בישראל”

הרשות להגבלים עסקיים הודיעה היום (שלישי) באופן רשמי כי היא מתנגדת למיזוג של חברות הסלולר סלקום וגולן טלקום.

לדברי הממונה על ההגבלים, מיזוג כזה היה עלול להוביל לפגיעה בתחרות בשוק והעלאת מחירים לצרכן.

“החשש העיקרי הוא שכתוצאה מהיעלמות גולן מהמפה השוק ידרדר חזרה למצב של חוסר תחרות והבנה שקטה של החברות הגדולות, כי רצוי להן לשמור על מצב של אי תחרות”, אמרו ברשות.

במשרד התקשורת הודיעו כי הם מכבדים את החלטת הממונה על ההגבלים.

ראש הממשלה, בתפקידו כשר התקשורת, החליט אף הוא לדחות את הבקשה בדומה לעמדה שהביע שר האוצר בעת הגשת בקשת המיזוג.

בשל החשש מקריסה ופיטורים, עובדי החברה פנו לראש הממשלה וביקשו ממנו לאשר את המיזוג. כ-150 מהעובדים הפגינו ביום ראשון מול משרדו וקראו לו לתמוך בהסכם.

ההפגנה של העובדים התרחשה לאחר שמנכ”ל גולן טלקום מיכאל גולן התראיין לחדשות 2 וטען כי אם לא יאושר המיזוג החברה תקרוס ועובדים יפוטרו.

מחברת גולן טלקום נמסר: “זהו יום אבל שחור בהיסטוריה של הכלכלה והמשק בישראל. אנו מצרים על ההחלטה שהתקבלה שהיא כל כולה כנגד המשך התחרות. ההחלטה בנושא הינה פוליטית בלבד ללא הקשר כלכלי.

“הרפורמה של שר התקשורת כחלון מעולם לא הייתה שלמה, השר ארדן לא אישר מעולם את הסכם איחוד הרשתות, וראש הממשלה בנימין נתניהו באי אישור ההסכם חותם את הגולל על עתידה של החברה.

“בגלל שיקולים קטנוניים ואישיים, הפוליטיקאים, אינם פועלים לטובת האינטרס הציבורי ולמען קהל הצרכנים. הפוליטיקאים, בחרו בגולן טלקום כשעיר לעזאזל וכקורבן למרות היותה הדוגמה היחידה בהיסטוריה של מדינת ישראל לתחרות אמתית החוסכת בכל שנה 5 מיליארד שקלים ולכל משק בית 10 אלפים שקלים מאז הקמתה.

“מעבר לפגיעה האישית בכל משק בית ובכל צרכן בישראל, ההשפעה הרחבה והדרמטית יותר תהיה בעצירת השקעות זרות במשק בישראל בעקבות התנהלות כושלת של ישראל ובניגוד גמור לכללי ההתנהגות של ה- OECD.”