עו”ד מרדכי ציבין: רואה בחיוב פעילותם הנחרצת של השירותים החשאיים ברומניה

בשבוע שעבר התפוצצה פרשת ריגול של חברה ישראלית אחר מי שעומדת בראש הרשות למלחמה בשחיתות ברומניה • עו"ד מרדכי ציבין בתכנית 'ערב חדש': הטענה שרומניה היא מדינת משטרה יסודה בשקר והיא מופצת על ידי אנשי עסקים על מנת "להכשיר" מעשי שחיתות
נחמן גור
ד' ניסן התשע"ו / 12.04.2016 00:01

השירותים החשאיים הרומניים – הסקוריטטה, בתקופת שלטונו של הנשיא ניקולאה צ’אושסקו – נודעו באכזריותם. אנשי הבולשת היו מעל החוק ולמעשה שלטו במדינה. גם בית המשפט לא היה עצמאי באותם ימים, הכל נקבע על פיהם.

כיום קיימים ברומניה שלושה שירותים חשאיים: SRI, DNA, DIICOT (הדומיננטי בארגון זה הוא Florin Coldea).

הדעה הרווחת בעולם, ובקרב אנשי עסקים ישראלים הפעילים ברומניה, היא כי רומניה נשלטת למעשה על ידי שלושת השירותים החשאיים.

בשלוש השנים האחרונות נעצרו שם כ-100 פוליטיקאים ואנשי עסקים, ביניהם ישראלים, נפתחו תיקי חקירה נגד שרים, נגד חברות ישראליות גדולות ולאחרונה גם נגד טראיאן בססקו, נשיא רומניה בשנים 2014-2004.

בשבוע שעבר התפוצצה פרשת ריגול ברומניה, כאשר נטען על ידי הרשויות הרומניות כי חברת Black Cube העסיקה, לכאורה, שני אנשי מודיעין ישראלים על מנת לאסוף חומר מפליל נגד לאורה קובשי (Laura Kubashi), העומדת בראש הרשות למלחמה בשחיתות.

בראיון אשר נערך עם עו”ד מרדכי ציבין (Mordechai Tzivin) – אשר ייצג את חברת ‘בלק קיוב’ בימים הראשונים לאחר שהפרשה התפוצצה – ביום חמישי האחרון בתכנית ‘ערב חדש’, על פעילותם של השירותים החשאיים ברומניה, הביע עו”ד ציבין את דעתו כי בניגוד לנטען ברומניה ובמדינות אחרות, הוא רואה בחיוב את פעילותם האינטנסיבית והנחרצת של השירותים החשאיים ברומניה.

לדבריו, התדמית של רומניה כמדינה מושחתת מרתיעה זרים מלהשקיע ברומניה וביעור השחיתות ייטיב עם המדינה מבחינה כלכלית.

ציבין הוסיף, כי הטענה שהשירותים החשאיים מתערבים בהליכים משפטיים אינה נכונה וזאת על סמך ניסיונו העשיר ברומניה, בעיקר בשל הטיפול בתיקים של ישראלים שהסתבכו במדינה, אבל בעיקר מפעילותו כעורך דינו של ערבי סורי מיליונר, הייסאם עומר (Omar Hayssam), תושב רומניה, שהואשם בביום חטיפת שלושה עיתונאים רומניים בשנת 2005 בעיראק, לצורך קבלת כופר של 12 מיליון דולר ששולם על ידי רומניה.

ציבין, הידוע כבעל קשרים מסועפים  ברחבי העולם מהם בלתי שגרתיים, מקפיד לציין למרות שהתיק של הייסאם עומר הינו תיק טרור בינ”ל מהמפורסמים ביותר ברומניה, אם לא המפורסם שבהם, מעולם הוא לא נתקל בהפרעה כלשהי מצד גופים רומניים בפעילותו שם, כעורך דינו של הייסאם עומר ושל אחיו מוקלס עומר, שהורשע בסיוע לאחיו לברוח מרומניה לסוריה, ושלדברי ציבין בית המשפט טעה כי למוקלס לא היה חלק בדבר – והראיה שאישיות מהיותר יותר בכירות, יחד עם שר לשעבר, הדריכו וניסו לסייע למוקלס יחד עם עו”ד ישראלי ידידם ,לפעול נגד החלטת בית המשפט.

למרות הרשעת מוקלס, ציבין טוען כי המערכת המשפטית והשלטונית ברומניה וזכויות אדם, עומדים בסטנדרטים של מדינות האיחוד האירופאי.

ציבין מדגיש עוד, כי הטענה שרומניה היא מדינת משטרה יסודה בשקר והיא מופצת על ידי אנשי עסקים על מנת “להכשיר” מעשי שחיתות בהם הם מעורבים.

“אם העובדה שפוליטיקאים רבים ברומניה נמצאים מאחורי סורג ובריח הינה הוכחה כי רומניה מדינת משטרה, אז ישראל מדינת משטרה לא פחות מרומניה, שהרי נשיא וראש ממשלה יושבים בכלא ובעבר ישבו שר אוצר, שר פנים ועוד”, אומר ציבין.

ברומניה מגלים עניין רב בדבריו של ציבין והראיון צוטט בכלי תקשורת במדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות