רוצה גוון עור אחיד נטול כתמים? הנה הדרך איך לעשות זאת

איך הפך טרנד ה'קולור קורקטינג' לדבר הבא באיפור? האם הוא מאיים להחליף את מגמת ה-'contouring' השולטת? • ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות היופי, עם ההסברים המלאים על הדרך ליצירת גוון עור חלק ואחיד
תמי גיל
כ"ט אדר ב' התשע"ו / 08.04.2016 17:03

לפני הכול – אל פחד. את רחוקה מלהפוך לליצן.

ה-‘קולור קורקטינג’ הינה ערכה לתיקוני צבע. הגברים מכירים את זה מהמוסך: “עניין של פחחות וצבע”. אצלך זה עניין מורכב יותר.

מדובר בערכה של שפורפרות מייק-אפ צבעוניות, שנועדו לנטרל כתמי עור עקשניים. הכוונה לגווני עור, שאינם משתלבים עם צבע העור הכללי.

ה-“קולור קורקטינג” מניח יסודות לגוון אחיד בכך שהוא “מתגבר” על כל כתם עור נקודתי, שמסרב להעלם במייק-אפ.

במילים אחרות: גוון מסוים מנטרל גוון אחר.

המאפרים המקצועיים מכירים את הטריקים הללו. עבורם הרעיון לא חדש. החידוש הנוכחי הוא בכך, שכעת הערכה נגישה לכולם ובעיקר ידידותית למשתמש.

ענף האיפור בהחלט יכול לרשום לעצמו צעד אחד קדימה לטובת מראה עור אחיד וחלק, מבלי להזדקק למאפר מקצועי.

מהם כתמי עור?

ישנם סוגים רבים: כתמי לידה, צלקות בגוון כהה, כתמים של נימי דם, אדמומיות כללית, וורידים כחלחלים, טבעות סגולות בשקעי העין, צל עיניים, אפרוריות מתחת לעיניים ולחיים חיוורות.

איך זה עובד?

הרעיון מתבסס על “הרמוניה של צבע” – כלומר צבע מנטרל צבע: סגול-כחלחל “מעלים” גווני עור צהבהבים. צהוב בהיר מנטרל אפרוריות. ירוק מנטה מנטרל אדמומיות ונימי דם בולטים. צהוב-ורוד (גוון הסלמון) מיועד לעיגולים כהים, וכיסוי פצעי אקנה. נשים הסובלות מאפרוריות מתחת לעיניים יוכלו מעכשיו להיפתר מהבעיה בעזרת צבע ורוד אפרסק.

אל תמהרו להספיד את  contouring

ה-“קולור קורקטינג” אינו תחליף ל-“contouring”, אלא משלים אותו בכך שהוא מניח “יסודות בטוחים” לכתמי עור הבעייתיים.

אחרי שמנטרלים את הגוונים הלא הרצויים, אפשר לעבור לשלב הרגיל של הנחת המייק-אפ.

עכשיו כשגוון העור אחיד, מגיע תורו של contouring אשר משמש להארות והצללות. הצרת אף, יצירת היקף לגולגולת, הצרת והבלטת עצמות לחיים, טשטוש קו לסת רופף ועוד. לאיפור יום יומי ה- contouring בהחלט מספק. הוא מפסל את עור הפנים בצורה מעודנת. אין צורך לצבור שעות מול המראה. ה- “קולור קוררקטינג” מעצים את contouring.

שורה תחתונה: הקולור קורקטינג בעצם מטפל בבעיית גוון העור ואילו הקונטורינג משמש לפיסול הפנים. את שפורפרות המייק-אפ הצבעוני ניתן לרכוש בחברות האיפור המובילות. ניתן לקנות ערכה או גוון יחיד.

• הכותב הנו מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות