הפתולוגים: המחבל המנוטרל מחברון נהרג מהכדור שירה החייל

לפי גורמי חקירה, שני הרופאים הפתולוגים, הישראלי והפלסטיני, שניתחו במכון לרפואה משפטית באבו כביר את גופת המחבל שביצע בפורים פיגוע דקירה בחברון ונורה - קבעו כי הוא מת כתוצאה מהכדור שירה בראשו החייל מחטיבת כפיר • הקביעה צפויה להשפיע על השתלשלות ההעמדה לדין
חיים טוויל
כ"ד אדר ב' התשע"ו / 03.04.2016 16:41

שני הרופאים הפתולוגים, הישראלי והפלסטיני, שהשתתפו בניתוח גופת המחבל עבד אל-פתאח אל-שריף, שביצע את פיגוע הדקירה בחברון בחג פורים, נוטרל – ונורה בידי החייל, קבעו כי הוא מת כתוצאה מהכדור שירה החייל בראשו. כך טוענים, לפי ערוץ 7, גורמים המעורים בחקירה.

במכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם נערכה נתיחת הגופה, לא מתייחסים בשלב זה לתוצאות הניתוח שהסתיים לפני מספר שעות.

נתיחת הגופה אמורה להכריע האם המחבל נהרג בעת הפיגוע, או שנהרג דקות לאחר מכן, מירי החייל שהגיע לזירה עם המ”פ.

הקביעה כי המחבל חוסל מכדורי החייל צפויה להשפיע על השתלשלות ההעמדה לדין של החייל מחטיבת כפיר, השוהה כעת במעצר פתוח בבסיס צבאי.

גורמים פלסטינים אמרו כי לפי קביעתו של הרופא הפלסטיני ריאן אלעלי, שנכח בנתיחת הגופה, סיבת מותו של אלשריף הייתה הכדור האחרון שנורה לעברו.

התביעה הצבאית סבורה כי יש בידה די ראיות כדי להעמיד לדין את החייל היורה, אך נתיחת הגופה יכולה להשפיע על סעיפי כתב אישום, במידה ויוגש כזה. בתביעה הצבאית טענו בבית הדין הצבאי במהלך השבוע שעבר כי את הירי ביצע הלוחם בעוד המחבל היה בחיים.

ביום שישי האחרון הועבר החייל העצור, על פי פסק דין של בית הדין לערעורים, לשהייה בבסיס פתוח, שם הוא יישאר עד יום שלישי הקרוב – אז יתקיים דיון נוסף בעניינו. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות