סופית • בית הדין לערעורים: החייל שירה במחבל שוחרר למעצר בבסיס

יממה אחרי שבית הדין הצבאי המיר את סעיף הרצח בהריגה והורה לשחרר את החייל שירה במחבל המנוטרל למעצר ביחידתו - נדחה הערעור של התביעה • החייל שוחרר למעצר פתוח במפקדת אוגדת עידן שליד קיבוץ נחשונים • ליברמן: מקווה שזה האות לתחילת סוף הפארסה
חיים טוויל
כ"ב אדר ב' התשע"ו / 01.04.2016 15:07

בית הדין הצבאי לערעורים בבסיס הקרייה בתל אביב דחה היום (שישי) את הערעור שהגישה התביעה נגד שחרור החייל שירה במחבל מנוטרל בחברון למעצר פתוח בבסיס צבאי.

בבית הדין נערך מוקדם יותר הדיון, בפני השופט תת-אלוף דורון פייליס, לאחר שהתביעה הצבאית ביקשה לערער על ההחלטה של בית הדין הצבאי בקסטינה מאתמול, לשחרר למעצר פתוח את החייל.

בדיון אתמול שונתה העבירה שבה חשוד החייל מרצח להריגה.

התובעת הצבאית הראשית, אל”ם שרון פנחס-זגגי, הגיעה לדיון וטענה בין היתר כי שחרור החייל עלול לשבש את מהלכי החקירה שעוד יש לבצע בתיק.

היא טענה,  בין היתר, כי לפי הראיות קיימת תשתית ראייתית איתנה לחשדות נגד החייל, וכי הסרטון והעדויות מדברים בעד עצמם. לדבריה, “הטענות של החשוד לסכנת חיים הן קלושות. מהסרטון ומהעדויות עולה כי הנוכחים עמדו בסבלנות וחיכו לאנשים שיגיעו למקום”.

אחד מעורכי דינו, איל בסרגליק, טען כי יש בעיות אמינות בסרטון וכי התביעה הלכה “אחרי סחף מסוים”.

לדבריו, “לא ניתן להשאיר אותו במעצר של ספקולציות. הכוונה שלו הייתה להציל, לא להרוג”.

החייל שוחרר למעצר פתוח במפקדת אוגדת עידן שליד קיבוץ נחשונים. 

ח”כ אביגדור ליברמן הגיב: “שבת שלום לחייל היורה מחברון שבית הדין הצבאי החליט לשחררו למעצר פתוח בבסיס נחשונים. אני מקווה שזה האות לתחילת סוף הפארסה הזו וההבנה כי חייל שהרג מחבל בוודאי שאיננו רוצח וגם לא צריך להיות מואשם בהריגה. כולי תקוה שאת השבת הבאה הוא יבלה כבר בבית עם משפחתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות