הבוררים: הבכור יקבל שני שליש מירושת האב החרדי, 8 אחיותיו – 0

פסק ברורות שהתנהל באזור ירושלים, לפי דין תורה, קבע: האחיות לא יקבלו שום חלק מירושת 20 מיליון השקלים שהותיר האב - הבכור יקבל שני שלישים, ואחיו הצעיר שליש • הבכור הסכים להעניק לכל אחת מאחיותיו 150 אלף שקלים
שייע קליין
י"ח אדר ב' התשע"ו / 28.03.2016 10:41

בחודשים האחרונים התנהל באזור ירושלים הליך בוררות על כספי ירושה, בו היו מעורבים עשרה אחים ואחיות – ילדיו של סוחר חרדי אמיד. בסופו של ההליך זכה האח הבכור בשני שליש מירושת האב. 

לפי דיווח של יאיר אלטמן ב’ישראל היום’, המגולל את הפרשה, לאורך השנים התפרנסו כל בני המשפחה מהעסק המשפחתי. המשפחה והעסק התנהלו על ידי האב ויד ימינו היה הבן הבכור.

לאחר פטירת האב, החתים הבן הבכור את אחיו הצעיר ממנו ושמונה אחיותיו על מסמך שבו “מתוך כבוד לאב”, הם ממנים אותו למנהל העסק והנכסים שהותיר אחריו אבי המשפחה.

אלא שהאח הבכור ניצל את האמון שניתן לו, ובמערכת מסועפת של הלוואות שיעבד את נכסי האב אליו, וכך מרבית הירושה, הנאמדת ב-20 מיליוני שקלים, הועברה לבעלותו.

האח הצעיר התנגד למהלך, ולאחר דין ודברים פנו האחים להליך בוררות – אותו ניהלו שני רבנים ודיין, לפי דין תורה.

האח הבכור טען, כי לפי דין תורה האחיות אינן זכאיות לחלק בירושה ומכיוון שהוא הבן הבכור – מגיע לו חלק כפול מאחיו.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, בתום הליך הבוררות קיבלו הדיינים את טענות הבן הבכור: האחיות אכן נושלו לחלוטין מכספי הירושה, הבכור יקבל שני שלישים מהירושה, ואילו השליש האחרון יינתן לאחיו הצעיר.

במהלך הבוררות הסכים הבכור, “מתוך אהבה וכבוד לזכר האב”, להעניק לכל אחת מאחיותיו 150 אלף שקלים.

פסק בורר הוא כהחלטת בית משפט, ולכן האחיות לא יוכלו לערער עליו, אלא אם כן יימצא פגם לפי אחד הסעיפים לחוק הבוררות. במקרה כזה הן יוכלו לפנות לבית המשפט המחוזי. אולם לא סביר שגם אם יימצא פגם כזה, בני המשפחה יערערו על החלטת הרבנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים שוכחים שלמעט הנכס יש גם עיזבון...
    28/03/2016 12:28
    יוסף האוסף
  1. אם ירשתם דירה עם פריטים ישנים או עתיקים, קחו בחשבון שייתכן ומדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי, בין אם מדובר על ספרים, תקליטים, יודאיקה, אתם הולכים להיות מופתעים מהשווי של הפריטים הללו. חפשו בגוגל “קונב ירושה יוסף האוסף” ובדקו כמה שווים הפריטים הישנים שלכם.