יהודי נעצר בתימן: חשוד שסייע להבריח את ספר התורה העתיק

העיתון היהודי-בריטי ג'ואיש כרוניקל מדווח כי יהודי בתימן נעצר בחשד שסייע בהברחת היהודים מתימן שנשאו עמם ספר תורה בן 800 שנים • ממשלת תימן: " זה שייך לנו" • דובר הסוכנות: "ספר התורה הוא קניינה של הקהילה היהודית בראידה"
קובי פינדרוס
ט"ו אדר ב' התשע"ו / 24.03.2016 22:45

דיווח בג’ואיש כרוניקל הבריטי: הרשויות בתימן עצרו אזרח יהודי, בחשד שהיה מעורב בהברחת קבוצת היהודים מתימן, שהגיעו השבוע לישראל במבצע חשאי, כשבידם ספר תורה עתיק.

לפי הדיווח, יחד עם היהודי נעצר גם מוסלמי שעבד בשדה התעופה בתימן, בחשד כי סייע במכוון לרב שהיה בקבוצה ונשא עמו את ספר התורה העתיק, לעבור בקלות את הבידוק הביטחוני.

הסיבה למעצר השניים, לפי הדיווח, היא שהספר בן ה-800 שנים – נחשב לנכס של המדינה.

דובר הסוכנות היהודית אבי מאיר אמר לג’ואיש כרוניקל: “לא יכול לאשר האם אכן גבר יהודי נעצר בתימן”.

על הבאת ספר התורה ארצה, אמר: “ספר התורה העתיק שהובא מתימן לישראל השבוע הוא קניינה של הקהילה היהודית בראידה, של יהדות תימן ושל העם היהודי”.

“הרב של ראידה שהגיע השבוע לישראל יחד עם החברים האחרונים של קהילתו, הביא את ספר התורה איתו בגאווה ובגלוי, כמעשה של שיתוף המורשת העשירה של קהילתו. הרעיון שהספר יישאר ללא הגנה במדינה שנקרעה לגזרים במלחמת אזרחים אלימה, בה היו מעורבים מספר צדדים שעוינים באכזריות ליהודים, הוא מגוחך”.

 17 יהודים מתימן הגיעו לישראל בלילה שבין ראשון לשני, במבצע חשאי של הסוכנות היהודית, שחתם את גל העלייה מן המדינה. כעת נותרו בתימן כ-50 יהודים בסך הכול, אשר לפי הודעת הסוכנות, בחרו להישאר במדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיבל את פניהם של העולים, קרא עימם בספר התורה העתיק. פרסום התמונה, היא שגרמה לתימנים לעצור את השניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כיפה
    26/03/2016 21:50
    חיים
  1. ביבי קשה לך לכבד ככ קשה לשים כיפה . בבית קברות אתה שם כיפה שם זה לא חשוב .