בג”ץ עיכב: אביו המיליונר של סרבן הגט לא יישלח לכלא

בית הדין הרבני בתל אביב גזר על האב עונש תקדימי של 30 ימי מאסר והוא אמור היה להיכנס לכלא ביום חמישי • אלא שנשיאת בית המשפט העליון אפשרה לפרקליטיו שהות נוספת לערער על פסק הדין
חיים טוויל
י"ג אדר ב' התשע"ו / 22.03.2016 23:25

 חשיפת חרדים 10: בג”ץ עיכב את מאסרו של המיליונר החרדי מניו יורק – עונש אותו הטיל בשבוע שעבר בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, לאחר שבית הדין השתכנע כי מזה כמעט 11 שנים שהאב “עומד מאחורי עיגון כלתו-התובעת באמצעות סרבנות בנו שחויב בפסק דין לשחררה בגט”.

הנשיאה מרים נאור אפשרה לפרקליטיו שהות נוספת, כדי לערער על פסק הדין לבית הדין הרבני הגדול. רק לאחר מכן, צפוי התיק לחזור ולהתברר גם בבג”ץ.

הורי הבעל הסרבן טענו כי בית הדין בתל אביב לא מוסמך להטיל על האב עונש מאסר וביקשו לבטל את הצו, או לפחות לעכב את ביצועו עד שיערערו לבית הדין הרבני הגדול.

האב של הבעל היה אמור להיכנס לכלא ביום חמישי. עורכי דינו, עו”ד אליעד שרגא ועו”ד יעל נגר, הביעו סיפוק רב מהחלטת נשיאת בית המשפט העליון.

בית הדין הרבני ראה בהחלטה נגד אב הסרבן עליית מדרגה דרמטית במאבקו נגד סרבני הגט, שכן עד כה מעולם לא הוטל מאסר נגד אדם שאינו המעגן עצמו.

בפסק דין ייחודי, מציין אב בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, הרב שלמה שטסמן, כי “פרשת עיגונה המתמשך והאכזרי של התובעת היא אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר שאיתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים”.

מדובר בבני זוג חרדים שנישאו לפני 19 שנה והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לפני כ-10 שנים הגיעו בני הזוג וילדיהם לביקור בישראל. במהלך הביקור לקתה האישה באירוע מוחי קשה ובגינו היא נשארה נכה ומוגבלת עד היום.

לאחר האירוע המוחי נטש הבעל את אשתו וילדיו בישראל וחזר לארצות הברית, ומאז הוא מעגן אותה באכזריות ומסרב להעניק לה גט.

חרף פסק דינו של בית הדין הרבני בתל אביב כי הבעל חייב לתת גט לאשתו, האיש התעלם מפסק הדין ואפילו לא טרח לערער עליו.

בית הדין ניסה לחקור את חידת העגינות המתמשכת והתעלומה האופפת את מניעי הבעל. חקירה יסודית של אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים שנערכה בישראל ובארצות הברית העלתה כי אביו של הבעל המעגן, איש עסקים עשיר הידוע כתורם כבד מהמגזר החרדי – הוא יחד עם אשתו, עומדים מאחורי העיגון.

כאשר הגיעו הורי הבעל המעגן לביקור בישראל, זימן אותם בית הדין הרבני למתן עדות ואף הוציא כנגדם צו עיכוב יציאה מהארץ עד למיצוי העדות.

זו כשלעצמה הייתה החלטה תקדימית, שכן לראשונה בתולדות בתי הדין הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד הורי הבעל המעגן – ולא כנגדו.

בשלב זה הפעילו ההורים לחצים כבדים באמצעות רבנים ואישי ציבור ששלחו אל בית הדין, תוך ניסיון לשבש הליכי משפט.

לאחר סדרה ארוכה של דיונים וחקירות ומאות עמודי פרוטוקול, פרסם בית הדין הרבני בתל אביב את החלטתו – עונש מאסר של 30 יום.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה
    23/03/2016 05:59
    סמי
  1. למה אם בית הדין היה לטובת הגבר כל אירגוני הנשים היו קופצים ואומרים הדת חשוכה וכשבגץ מונע מבית הדין לאלץ את הגבר לשחרר אין פוצה קול ומצפצף צריך לבדוק ולפרסם מי עומד וממן את האירגונים האלה שכל מטרתם האמיתית היא להלחם בדת ולהעביר את עם ישראל מדתו וכל הזמן הם ימצאו תירוץ אחר או מסווה אחר