הטופס חשף מה קורה בבחינות: יש “עבר” ויש “עבר באישור הרב מזרחי”

מסמך שהועלה לאתר הרבנות, המפרט את מי שעבר בחינה הלכתית, הכיל הערות תמוהות שהוחלף כעבור דקות בטופס אחר • "הסתכלתי בתוצאות וה'עבר באישור הרב מזרחי' ממש זעק לי מול העיניים"
נחמן גור
י"ב אדר ב' התשע"ו / 22.03.2016 16:26

החשיפה של העיתונאי יהודה שליזנגר ב’ישראל היום’ על אי הסדרים בבחינות ההסמכה של הרבנות הראשית ממשיכה להכות גלים – מה שמוביל לעוד עדויות על מקרים בעייתיים, המעלים חשד לאי סדרים ומצריכים בדיקה.

לידי ישראל היום הגיע מסמך ובו תוצאות של מבחן שנערך לפני כשלוש שנים על ‘חופה וקידושין’. כמה חודשים לאחר הבחינה עלו התוצאות לאתר, ואז גילו הנבחנים הערות מטרידות במסמך: לגבי חלק מהנבחנים נכתב “עבר בהצלחה”, או “עבר” – ואילו על השאר נכתב “עבר באישור הרב מזרחי” – מי שמשמש ראש מחלקת הבחינות.

כמה דקות לאחר מכן הורד הטופס והועלה טופס חדש, ממנו הושמטה התערבותו של הרב רפאל מזרחי, ועל אותם מספרי זהות ואותם ציונים נכתב רק “עבר” ו”עבר בהצלחה”. כמו כן, מי שעבר באישור הרב מזרחי, קיבל את הציון 65 – הציון המינימלי שנחשב עובר.

“הכל היה מאוד בעייתי”, סיפר אחד הנבחנים באותו המבחן לשליזנגר. “אפילו את העובדה שכבר יש תוצאות לא פירסמו באופן רשמי. רק מי שהיו לו קשרים שמע על זה. זה מריח לא טוב. הסתכלתי בתוצאות וה’עבר באישור הרב מזרחי’ ממש זעק לי מול העיניים. כמה דקות לאחר מכן זה כבר הורד – מה שגרם לזה להיראות אפילו יותר חשוד”.

טופס בחינה

מהרבנות הראשית נמסר, גם בשמו של הרב רפאל מזרחי: “כל בחינה נבדקת על ידי שני בודקים שונים בלתי תלויים. לעיתים, שקלול הציון גורם לציון נכשל עבור הנבחן. מנהל מחלקת הבחינות נותן אישור ‘עובר’ לנבחנים, משכך ההבדל בין הטיוטה למסמך שעלה לאתר הרבנות.

“מעתה ואילך הדבר ייעשה על ידי הלשכה המשפטית”.

ברבנות התקשו להסביר מהם הקריטריונים שלפיהם בוחן הרב מזרחי, אך הבטיחו: “על כן בדיוק נדרש היועמ”ש לאשר את הציונים באופן מסודר על פי קריטריונים שייקבעו מראש. עד עתה לא היו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין חיה שכזאת דת עם חוקים שניכתבו בידי אדם
    24/03/2016 02:52
    השופט של סדום
  1. התורה שלנו היא אלוקית ,והיעץ הוא בשר ודם ששומר חוקים של בשר ודם ,אים כשר בשעת הדחק בחוק ,אין כשר בהפסד מרובה בחוק ,אין בדיעבד בחוק ,אשר ע”כ אי אפשר לנהל דת עם חוק ,יש להפריד דחוף את הדת מהמדינה ,אחרת לא יזוז כלום ,המלחמות עם הרפורמים זה אך ורק בגלל שהדת היא קשורה למדינה ,בחו”ל הם חיים והחרדים חיים ,וכל אחד עושה מה שרוצה ,ושייך לקבוצה שרוצה ,יש להפריד את הדת מהמדינה ,ודודי לאו ,שילך לחפש עבודה בקונגו

  2. בחינות
    24/03/2016 10:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. רבנות
    רב ותתן לפני הבחינה

    • אחד שיודע   24/03/2016 16:28

      השחיתות שם כה גדולה ,תיתן כסף ,חשלם ,מה שביקשו ,ולבסוף יבגדו בך ,ולא תעבור את הבוחן ,יבקשו שוב כסף ,ושוב לא תעבור אולי בפעם השלישית תעבור ,המושחתים שם אפי’ מילה של כבוד אין להם ,