נחשף: ‘שוברים שתיקה’ אוספים מידע מסווג • נתניהו: נחצה קו אדום

הערוץ השני פרסם תחקיר בו נחשף כי פעילי ארגון 'שוברים שתיקה' אוספים חומרים בטחוניים רגישים שיתכן והגיעו לידי ידיים עוינות • ראש הממשלה: "שוברים שתיקה חצה קו אדום נוסף, גופי החקירה הביטחוניים בודקים את הנושא"
אליעזר היון
ח' אדר ב' התשע"ו / 18.03.2016 00:25

האם ארגון ‘שוברים שתיקה’ עוסק בעניינים ביטחוניים רגישים?

תחקיר ערוץ 2 חשף הערב כי בארגון לא בודקים רק את התנהלות החיילים ביו”ש, אלא גם אוספים עדויות העוסקות בנושאים צבאיים מסווגים – הכוללים מידע בטחוני שקיים חשש שיגיע לידיים הלא נכונות.

פעילי הארגון הימני ‘עד כאן’ הסתננו לתוך ארגון השמאל, ותיעדו שעות של תשאולים מדוקדקים ומתועדים היטב, אותם העבירו לידי כתב חדשות הערוץ השני.

מתברר כי חלק ניכר מהעדויות עוסקות בשאלות הנוגעות לפעילות צה”ל ביו”ש, המנדט המוצהר של שוברים שתיקה כארגון שפועל לסיום הכיבוש. אבל, התיעוד מגלה כיצד גולש הראיון מהמטרה המוצהרת לסוגיות שהקשר שלהן לזכויות אדם מקרי בהחלט ואף נוגע לנושאים מודיעינים מסווגים.

בשנים האחרונות יצרו אנשי ‘שוברים שתיקה’ קשרים עם גורמים וממשלות זרות, שחלקן מובילות קו אנטי ישראלי מובהק, ומשם גם מגיע חלק ניכר מהמימון של הארגון.

השאלה המטרידה באמת: האם אותו מידע רגיש שנאסף על ידי הארגון גם עושה את דרכו ממשרדי שוברים שתיקה, לאותן ידיים, לא בהכרח ידידותיות, ובעיקר עבור אילו מטרות.

נתניהו: נחצה קו אדום

ראש הממשלה הגיב על תחקיר שפורסם ואמר: “ארגון שוברים שתיקה חצה קו אדום נוסף”. הוא ציין כי “גופי החקירה הביטחוניים בודקים את הנושא”.

גם יו”ר הכנסת יו”י אדלשטיין הגיב בחריפות: “ל’שוברים שתיקה’ צריך לומר עד כאן!. התחקיר שביצעו אנשי ‘שוברים שתיקה’ נראה כמו תחקיר צבאי לכל דבר ושבוצע על ידי אנשים ללא סיווג וללא בושה. כיו”ר הכנסת אני סבור שעל רשויות אכיפת החוק לקיים חקירה בנושא ולברר איזה מידע רגיש נמצא בידיהם ואם חלילה הם עושים בו שימוש פסול”.

לדברים הצטרף יו”ר יש עתיד יאיר לפיד: “הארגון חותר תחת מדינת ישראל וגורם לה נזק כבד מאוד מבפנים ומבחוץ. בזמן שמדינת ישראל נאבקת מול גל טרור, לוקח ארגון שוברים שתיקה מידע ומשתמש בו נגד המדינה. מדינת ישראל צריכה לעשות הכל כדי להגן על חייליה – זה ארגון שאין לו שום זכות קיום במדינה שנלחמת יום יום בטרור למען בטחון אזרחיה”.

השר זאב אלקין אמר בתגובה: ״אני מזועזע מממצאי התחקיר על שוברים שתיקה. מנתוני התחקיר עולה חשד כבד לאיסוף מידע מסווג על צה״ל ומסירתו לגורמים בחו״ל, כולל גורמים פלסטינים. פעילות כזאת שאין שום קשר בינה לבין ויכוח אידיאולוגי על מה שקורה ביו״ש, מעלה חשש כבד לשימוש ב’שוברים שתיקה’ ככלי ריגול נגד צה״ל ומחייבת חקירה מיידית של השב”כ ומשטרה צבאית חוקרת. במידת הצורך יש אף להעמיד את האשמים לדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות