הרמטכ”ל נגד הרבנים? לא נתן אישור כניסה לטקס הכנסת ס”ת בקומנדו

נקמנות אישית? תורם שהעניק ספר תורה לבסיס חטיבת הקומנדו של צה"ל ביקש להזמין את הרבנים הראשיים לטקס החגיגי שייערך בשבוע הבא • אלא שהפעם, ההזמנה שעוברת דרך דרג הפיקוד הבכיר - לא אושרה, באופן חסר תקדים • האם זה בגלל המתקפה של הראשל"צ נגד הרמטכ"ל?
יוני גרין
ח' אדר ב' התשע"ו / 17.03.2016 23:08

ביום שני הקרוב יחגגו בצה”ל הכנסת ספר תורה לבסיס חטיבת הקומנדו. אלא שעל האירוע החגיגי מעיבה ההתנהלות של לשכת הרמטכ”ל.

בשל היותם גורמים רשמיים של מדינת ישראל, מוזמנים הרבנים הראשיים, הגאון רבי דוד לאו והראשל”צ יצחק יוסף, לקחת חלק באירועים וטקסים רשמיים של צה”ל.

אלא שהפעם – כך חושף העיתונאי יאיר שרקי בחדשות 2 – באופן חריג ומסיבות לא ברורות, נמנעה הגעתם של הרבנים לטקס הכנסת ספר התורה.

כל הזמנה של הרבנים הראשיים לאירועים בצה”ל עוברת דרך הרבנות הצבאית לפיקוד העליון וללשכת הרמטכ”ל, ומכיוון שהם נימנים על ‘סגל א” – הרבנים מקבלים אישור כמעט אוטומטי.

כך היה אמור להיות גם לקראת הטקס ביום שני: התורם שתרם את ספר התורה ביקש כי הרבנים הראשיים יכבדו את האירוע בנוכחותם, והם הוזמנו על ידי גורמים בצה”ל.

לפי הדיווח,  אותם גורמים כבר פנו ללשכות הרבנים לצורך תיאום וביומנו של לפחות אחד מהרבנים, הופיע האירוע כאירוע שהרב מתכנן להגיע אליו.

אלא שלמרות ההזמנה, מהפיקוד העליון בלשכת הרמטכ”ל הגיע סירוב מפתיע לבקשה – סירוב חריג וכמעט חסר תקדים.

בצה”ל ישנן מספר גרסאות המנסות להסביר את הסירוב, אך בעיקר חשוד העיתוי.

מדובר בשבוע בו יצא הראשל”צ נגד הרמטכ”ל כאשר התבטא במוצאי שבת בשיעורו השבועי בבית הכנסת ‘יזדים’ על סוגיית הריגת מחבלים ואמר: “אם מחבל מגיע עם סכין – מצווה להרוג אותו. לא צריך לפחד: ‘הבא להורגך, השכם להורגו'”.

הראשל”צ הוסיף ואמר כי התגובה צריכה להיות מיידית: “לא להתחיל לפחד שיגישו נגדך בג”צים או שיבוא איזה רמטכ”ל ויגיד משהו אחר”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    18/03/2016 02:04
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. בלי תורה אין עם יהודי

  2. הרמטכל, ממלכתיות ותחומי הדת ומה שבניהם
    20/03/2016 04:48
    יונתן
  3. לפני שכבוד הרב הראשי הספרדי התבטא בעניין “הקם להרגך השכם להרגו” ונהלי פתיחה באש הפגין כבוד הרמטכ”ל בקיאות רבה בתודעה יהודית כשביטל את הסוגיה כססמה ללא משמעות לכן תחומים שמשותפים להם פטרונים שונים מתוקף תפקידם מוטב ורצוי כי ישקלו ואף יתאמו כל מילה או התבטאות בנושא משותף ולהשאיר ענייני כבוד מחוץ לשררה מה גם שלפחות הרב האשכנזי הראשי שירת בצה”ל והשתחרר