שנתיים מאסר לפעיל ימין מב”ב שחיבר מדריך לשריפת מסגדים

משה אורבך, בן 24 מבני ברק, חיבר את מסמך 'מלכות הזדון' - מדריך מפורט כיצד יש להצית מסגדים וכנסיות • המסמך נחשף במהלך חקירת הצתת כנסיית 'הלחם והדגים' ביולי • השופט: "אופיו החריף של המסמך, הוא בעל פוטנציאל הרסני אם יגיע לאזניים קשובות וללב חפץ של אלימות"
חיים טוויל
ז' אדר ב' התשע"ו / 17.03.2016 19:19

בית משפט השלום ברחובות גזר היום (חמישי) שנתיים מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי על משה אורבך, פעיל ימין בן 24 מבני ברק, שחיבר את מסמך המדריך לשריפת מסגדים – ‘מלכות הזדון’.

אורבך הורשע לפני חודש במעשי המרדה, הסתה לאלימות והחזקת פרסום גזעני.

המסמך שחיבר אורבך התגלה במהלך חקירת פרשת הצתת כנסיית ‘הלחם והדגים’ בצפון הכנרת בחודש יולי. הוא חובר במטרה להדריך “קהל יהודי” בביצוע העבירות.

במסמך הביע אורבך מורת רוח כלפי רשויות המדינה אשר “מתנכלות” לשיטתו לפעילי ארגון ‘תג מחיר’ ונוקטות בפעילות נמרצת כדי לעצור ולהעמיד לדין כל מבצע הופעל מטעם הארגון.

שופט בית משפט השלום ברחובות, מנחם מזרחי, כתב בגזר הדין: “אופיו החריף של המסמך, שכל כולו הסתה לאלימות בסביבת ‘חייו’ של אותו מסמך, הוא בעל פוטנציאל הרסני אם יגיע לאזניים קשובות וללב חפץ של אלימות”.

עוד כתב: “נוכח יתרת הנסיבות אני מגיע למסקנה כי יש להטיל על הנאשם ענישה בעלת משמעות אשר תמחיש את חומרת מעשיו, תרתיע אותו ואת הרבים מפני פעילות דומה, תבהיר לו כי בתי המשפט לא יקלו ראש במעשים שבכוחם לפגוע או לערער את המרקם העדין של האוכלוסייה במדינת ישראל”.

תחת הכותרת ‘דרכי פעולה’, פירט אורבך את שיטות הפעולה לפגיעה  בעצים שניטעו על ידי האוכלוסייה הערבים, גדרות ועמודי חשמל שהוקמו על ידם, וזיהום בורות מים.

כן פירט אורבך את השיטות להצתת כלי רכב ושימוש בבקבוקי תבערה.

בהמשך המסמך הדריך אורבך באופן מפורט כיצד יש להצית מסגדים, כנסיות ומנזרים.

מהמסמך עולה כי עדיף להקים תא קטן בכל יישוב, עיר, גבעה או ישיבה ולא תשתית רחבה, שכן יהיה פחות סיכוי לחשוף אותו.

לפי העקרונות של המסמך, מומלץ שהתא יהיה מורכב משלושה עד חמישה חברים, שמחליטים לעשות “מעשים קטנים” ואף מתחזקים “מכל דבר קטן”. העיקר, נכתב במסמך, הוא “הרצון לקידוש ה’ ולדעת לשתוק בחקירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות