כך סייע הרבי מערלוי זצ”ל לאבי • בנו של מייסד ביתר עילית מספר

"האדמו"ר מבאיאן שוחח עמי בעניין הבאת חסידיו להתגורר ביתר עילית, הוא רק חושש מבעיות הביטחון. 'השבתי לו שאת הבטחון בביתר אני לוקח על עצמי', סיפר הרבי מערלוי" • בנו של הרב חיים נחום פריימן ז"ל, מקים ומייסד העיר, מגולל כיצד סייע הרבי לאביו לעמוד בלחץ המתנגדים לצאת מגבולות ה'שטעטל'
ט"ז אדר א' התשע"ו / 25.02.2016 13:39

עם פטירתו של האדמו”ר מערלוי זצ”ל מספר הרב יצחק פריימן על זווית פחות מוכרת מחייו.

כיום, כשאלפים מהציבור החרדי מצאו לעצמם פתרון מגורים בעיר ביתר עילית, קצת נשכחו ימי הבראשית – הימים בהם קשה היה להאמין כי בלב גוש עציון תקום עיר חרדית.

הימים ימי כהונתו של אריק שרון כשר שיכון. אביו של פריימן – הרב חיים נחום פריימן ז”ל – מקים ומייסד העיר ביתר, היה מקורב מאוד לאדמו”ר מערלוי. “הרבי עודד אותו רבות בבניית העיר”, מספר יצחק, “ובמיוחד בזמנים קשים, כשההתנגדות ברחוב החרדי להקמת העיר הייתה בשיאה”.

נחום פריימן ז”ל נפגש רבות עם האדמו”ר באותם ימים, “ויתכן שללא עזרתו ועידודו לא היה אבי ז”ל מצליח לעמוד בלחץ הציבורי של המתנגדים לצאת מגבולות ה’שטעטל’, ירושלים ובני ברק”.

יצחק עצמו נכח באחת מהפגישות. “אני זוכר איך הרבי זצ”ל אמר לאבי שהאדמו”ר מבאיאן שוחח עמו בעניין הבאת חסידיו להתגורר בביתר עילית, הוא רק חושש מבעיות הבטחון. ‘השבתי לו’, כך אמר האדמו”ר לאבי, ‘שאת הבטחון בביתר אני לוקח על עצמי’. והמשיך וסיפר שבעקבות אמירתו הבטיח האדמו”ר מבאיאן לשלוח את חסידיו להתגורר בעיר.

“זה כמובן היה מפנה ונקודת ציון חשובה בדרך להקמת העיר, כאשר מאות מחסידי באיאן הגיעו אליה”.

פריימן מוסיף: “אני זוכר איך הרבי זצ”ל עזר בגיבוש קבוצות למגורים בעיר, וגם בכל ענייני הקמת העיר ליווה, כולל בעזרה מול נציגי הממשלה”.

 בנו של הרבי, רבם של חסידי ערלוי בביתר, סיפר את המעשה הזה בהספדו בהלוויית אביו, והוסיף, שברוך ה’ רואים איך הקב”ה שומר על ביתר עילית, בבחינת “צדיק גוזר והקב”ה מקיים”.

בתמונה: האדמו”ר מערלוי זצ”ל בראש השולחן, שני מימין, הרב חיים נחום פריימן ז”ל

222

הרב פריימן, ערלוי

הרב פריימן, ערלוי

הרב פריימן, ערלוי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות