קריטריונים חדשים: בתי מחבלים שהוסגרו בידי משפחתם לא יהרסו

הדרג המדיני קיבל את עמדת היועץ המשפטי, לפיה משפחות שהסגירו קרוב שביצע פיגוע יזכו לחסינות - וביתם לא יהרס • היועץ קבע גם: בית של מחבלים שהואשמו בהריגה ולא ברצח יאטם ולא יהרס
קובי פינדרוס
ט"ו אדר א' התשע"ו / 23.02.2016 22:15

בתי מחבלים שהוסגרו על ידי משפחותיהם לא יהרסו, כך נקבע היום (שלישי) על פי קריטריונים חדשים, בעקבות המלצת היועץ המשפטי לממשלה. כך דווח הערב בערוץ 2.

בתחילה התנגדו בדרג המדיני להמלצת היועץ בטענה שעלול להיווצר תקדים, אולם היום התקבלה החלטה לפיה ייקבעו קריטריונים חדשים המאמצים את עמדתו, ולפיה הסגרת מחבלים על ידי בני משפחותיהם תעניק למשפחות הגנה מפני הריסת הבתים.

בעקבות ההחלטה החדשה לא יהרס ביתו של המחבל שרצח את יעקב ונתנאל ליטמן הי”ד סמוך לעתניאל, וזאת לאחר שאביו של המחבל הסגיר אותו לידי צה”ל.

המלצה נוספת של מנדלבליט היא כי במקרים שבהם לא ניתן להאשים ברצח, כמו במקרה של המחבל שיידה אבנים לעבר רכבו של אלכסנדר לבלוביץ’ בערב ראש השנה וגרם למותו – יבוצע איטום בלבד של הבית ולא הריסה.

גם הצעה זו התקבלה גם כן על ידי הדרג המדיני. על פי ההצעה הזו, קיים הבדל בין פיגוע ירי ודקירה, לפיגוע אבנים.

הבוקר הרסו כוחות של חיל ההנדסה ומשמר הגבול את בתיהם של ראיד מחמוד גבארה חליל בכפר דורא ומחמד עבד אל באסר חרוב שבכפר דיר צמת. שני המחבלים ביצעו שני פיגועים באותו יום בחודש נובמבר האחרון, בהם נרצחו חמישה בני אדם ונפצעו עוד שישה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות