מחקר מפחיד: אתם משתמשים בפייסבוק? זה ממכר כמו סמים

אתם אוהבים את הפיד שלכם? כדאי שתחשבו שוב: מחקר חדש של חוקרים מקליפורניה מגלה: הגלישה ברשת החברתית משפיעה על החומר האפור במוח, המרכיב העיקרי של מערכת העצבים המרכזית, באותה הדרך שבה משפיעה... האבקה הלבנה
אליעזר היון
י"ד אדר א' התשע"ו / 23.02.2016 20:24

יש לכם דף בפיסבוק? אתם עושים לייקים ומעלים תמונות? אתם לא שונים מהמכורים לסמים. כן, בדיוק כמו שזה נשמע.

מחקר חדש של אוניברסיטת קליפורניה מעלה כי הגלישה ברשת החברתית משפיעה על החומר האפור במוח, המרכיב העיקרי של מערכת העצבים המרכזית, באותה הדרך שבה משפיעה… האבקה הלבנה.

“את המערכת האימפולסיבית ניתן להשוות למאיץ של המכונית ואת המערכות המעכבות ניתן לדמות לבלמים”, מסביר פרופ’ אופיר טוראל מהאוניברסיטה של מדינת קליפורניה, שצוטט באתר ‘מאקו’.

“בעת התמכרות, יש פעילות מואצת חזקה הקשורה למערכת האימפולסיבית, לעתים קרובות בשילוב עם מערכות שמעכבות או גורמות לתקלה במערכת הבלמים”.

איך נערך המחקר?

המשתתפים התבקשו להעריך  עד כמה הם מכורים לרשת החברתית של מארק צוקרברג.

לאחר מכן הוצגה בפניהם סדרה של תמונות, חלקן קשורות לפייסבוק. הסטודנטים התבקשו ללחוץ על כפתור כשהופיעו תמונות הקשורות לפייסבוק. מי שלחץ הכי מהר קיבל “ציון גבוה” גם במבחן התמכרות שנערך קודם לכן.

על פי תוצאות המחקר מתברר, כי הפייסבוק מעורר את  האמיגדלה, החלק במוח המעורב בוויסות הפעולה של המערכת ההורמונלית ושל מערכת העצבים האוטונומית, שמסייע לקבוע את משמעותם של אירועים ורגשות.

כמו כן עלה, כי הגלישה מעוררת את הסטריאטום, החלק האחראי על מגוון תהליכים קוגניטיביים ועוסק בעיבוד נתונים וציפייה לתגמולים ולסיפוק.

חלק מהמשתתפים הגיבו לגירוי הפייסבוק מהר מתגובה לתמרורי תנועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוקר טוב. ראיתי דיווח על מחקר כזה בטלוויזיה בארה
    11/05/2016 16:24
    פה ושם
  1. וכל מי שגולש, יודע את זה…