צפו בתיעוד מהוועידה של ש”ס: 170 נציגים עם מועצת חכמי התורה

ועידת ש"ס נפתחה אמש, לאחר קבלת פנים והתאקלמות ראשונית במלון • הגר"ש כהן חיזק את הנציגים במאבקם ברפורמים: "הכל נעשה על דעתנו" • הגר"ש בעדני: "אלפי בני תורה ספרדים חובשים את ספסלי בית המדרש"
צילום: יעקב כהן
י' אדר א' התשע"ו / 19.02.2016 01:34

מאות נציגי ש”ס, מכל רחבי הארץ, בראשות השרים וחברי הכנסת השתתפו אמש (ליל שישי) בוועידה השנתית של ש”ס, במלון רמדה בירושלים.

את הוועידה פתח מנכ”ל ש”ס חיים ביטון, שדיבר על אחדות ולכידות התנועה, שמביאה לדבריו, להישגים “יוצאים מן הכלל” בממשלה ובכנסת, ברשויות המקומיות ומוסדות התנועה.

בסקירתו דיבר המנכ”ל על “163 נציגים ברשויות, 57.000 ילדים ברשת החינוך, 190 בתי ספר, 500 גני ילדים, 96 מעונות, 74 מדרשיות נוער ו- 1.700 שיעורי תורה של אל המעיין מידי יום מדן ועד אילת”.

יו”ר תנועת ש”ס השר אריה דרעי, מנה את הישגי ש”ס בממשלה: תוספת תקציב למוסדות התורה, קצבאות הילדים, תוספת בשכר המינימום, ביטול המע”מ על התחבורה הציבורית על המים והחשמל לשכבות החלשות. “כל אחד צריך לברך שהחיינו על ההישגים של ש”ס בממשלה, וזאת אודות לשיתוף הפעולה עם יהדות התורה”, אמר דרעי.

על סוגיית הרפורמים, אמר דרעי: “נילחם בכל כוחנו נגד ההכרה ברפורמים, המתחם שאושר להם בזמן האחרון זה מקום שאושר להם כבר לפני מספר שנים, הרבה מאד לפני שחזרתי”.

שיאו של הערב נרשם כשחברי מועצת חכמי התורה, ובראשותם חכם שלום כהן, נכנסו לאולם.

את המשא המרכזי נשא חכם שלום: “אתם עסקני הציבור, חייבים לעמול ולעשות יותר למען הציבור. ככל שעבודתכם תהיה בעמל, ברצון ובאמונה לכבוד קב”ה, כך תזכו לקדש שם שמים. לעשות רצון אבינו שבשמים. הכל נעשה על דעתינו ,ואנחנו מקווים שהקב”ה לא יכשיל אותנו ולא תצא תקלה מתחת ידינו.

“אני אומר כל יום לברך את עמו ישראל באהבה. אני אוהב כל יהודי ויהודי ומתפלל על החיילים שלנו שיחזרו לבתיהם לשלום.”

אחריו נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדנ, שהרחיב בדבריו על המהפכה שהובילה תנועת ש”ס ברשת החינוך התורנית. “היא זו שהביאה לידי כך שאלפי בני תורה ספרדים חובשים את ספסלי בית המדרש בישיבות הקדושות, לעומת עשרות בודדים שהיו לפני הקמת התנועה”.

פאנלים, שיחות ומפגשים יתקיימו במהלך יום שישי, ותוכנית מרתקת הופקה ליום השבת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חברה אומללים
    19/02/2016 01:51
    יואל
  1. מנסים להחיות את עצמם שס כבר לא רלוונטית. הא אולי הרפורמים יבחרו בה

  2. עצוב
    22/02/2016 06:06
    משה
  3. אין קהל, פחות ממאה איש והרבה כסאות ריקים.