כולם פתאם מכירים את חיים ביטון

עוד לא נמחו טיפות הדם מהחלונות המפוחמים של אוטובוס אגד וכבר עומד הנהג, שאולי גרם לתאונה, למשפט שדה • אינני באה להגן או לשפוט כעת, אבל, איפה מידת האיפוק הנדרשת מאתנו בזמנים כאלו כשמתינו עוד מוטלים לפנינו?
מנוחה פוקס
ח' אדר א' התשע"ו / 17.02.2016 19:48

1.

קשה בזמן האחרון לשמוע חדשות.

נראה כאילו עמוד התלייה עומד מוכן ורק צריך להחליט מי ייתלה עליו לתפארת עצמו, לתפארת משפחתו ולתפארת עמו ומולדתו.

בכל פעם מוצא עצמו מישהו אחר תלוי על העמוד.

 לעיתים, לאחר שכולם נעצו בו עיניהם, הוא מורד מעמוד התלייה ומושלך לכלבים, מבלי שאיש ידע מכך ומבלי שאיש ישים לב לכך שהוא יצא ללא רבב.

לעיתים, עובר אותו אדם בדרך המוליכה לבית האסורים, מקום בו ימצא לעצמו את אותם החברים שהיה לצדם בבית הנבחרים.

כל העת נשאלת השאלה: האם בדורנו האנשים יותר סוררים משהיו בעבר? או שעצם ההתעסקות בעבירות הללו רק מוציאה לראווה את האנשים שבעצם לא השתנו מאלו שחיו לפניהם.

אנחנו, אנשי הציבור שמשתדל שלא לתת פרסום ראוותני מדי למעשי שחיתות ורוע, מבינים,  שעצם הפרסום וההתעסקות  מביאים לגל נוסף וגדול מקודמו, של מעשים נוספים  מצד אנשים בלתי אחראים, האומרים לעצמם: ‘אם הדבר נהפך להתנהגות נורמטיבית ורגילה, אולי לא נורא שגם אני אהיה בחברה ה”לא רעה” הזו’.

עגום לראות איך הוצאת הדברים מחביונם והאדרת המקרים החוזרים ונשנים, אינן מצליחות למתן את התופעות ולמגר אותן, ולהפך, מאז שמעשים שלא ייעשו מפורסמים, נהפך הדבר לשגרה ולדאבון לב כבר לא מרתקים הדברים, לא מרעידים את הלב, כפי שהיו בעבר ולא מסייעים.

2.

לפעמים אנחנו קצת רעים מדי בבואנו לשפוט בני אדם.

ראו לדוגמה ראש ממשלה לשעבר, שעבר בדרך לבית הסוהר את כל דרכי החתחתים האפשריות, גם הורד מכיסאו, גם הושפל עד עפר וגם זכה בכל המלקות המילוליות שניתן להעלות על הדעת.

לא די לנו בזאת. אם אפשר  עוד כמה הלקאות בדרך למה לא? אז צלמים מחכים לתעד כל שנייה מרגע יציאתו ממכוניתו ועד היכנסו לבית המטבחיים, וכדי שכולנו נחיה את הרגע ונרגיש כל נשימה של האסיר המכובד, אנו מקבלים גם תיאורים ברורים ומופלאים של חדרו, מיטתו ומדיו.

אינני יודעת מה זה עושה לכם.

אני לא מבינה למי בדיוק זה אמור לעשות טוב ואת מי מהצופים זה אמור להרגיע…

3.

עוד לא נמחו טיפות הדם מהחלונות המפוחמים של אוטובוס אגד וכבר עומד הנהג, שאולי גרם לתאונה, למשפט שדה.

כל מי שמכיר את התנהגותו ממהר לספר על כך קבל עם ועידה. וכל המרבה בהצלפות הרי זה משובח.

אינני באה להגן על אנשים שגרמו רעה לאחרים, אבל אינני חושבת שכאשר מתינו מונחים לפנינו, עלינו לחפש את מי להאשים ולהחליט בהחלטה של רגע מי האשם.

יודעת אני שאין עשן ללא אש, על אף שהחיים מלמדים אותנו שיש, אבל, איפה מידת האיפוק הנדרשת מאתנו בזמנים כאלו?

בואו נקבור את מיתנו, שלצערנו היו מתים בכל אופן אחר, כי כך נגזר עליהם.

בואו נרכין ראש בהכנעה, בימי השבעה, כי יודעים אנו שהכול מאתו יתברך.

אחר כך, ביישוב דעת, לאחר שיתבררו דברים כהווייתם , נוכל כהרגלנו, להתחיל להצליף, להלקות, לכרות את הראש של זה שלדעתנו, (עדין ללא משפט), גרם לכל הזוועה הזו.

הדפס כתבה

12 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שטיפת מוח
    17/02/2016 20:29
    שוני
  1. נהג האוטובוס שוחרר היום וכל מה שיש למשטרה נגדו, זה שהוא חיבל בטכנוגרף. תמוה ביותר שלא שומעים מילה על מה מידת האשמה של נהג המשאית הערבי ממזרח ירושלים שעצר בכביש מהיר בשוליים צרים ללא משולש אזהרה ועם מנוף שבולט מחוץ למשאית לכיוון הכביש. בינתים התקשורת רק מתעסקת עם נהג האוטובוס ועושה לו לינץ’ ולא מדבר מילה על האשמה של נהג המשאית. נהג האוטובוס צריך לשלם על זה שהוא חיבל בטכנוגרף אבל זה ממש לא מוריד מהאשמה של נהג המשאית בתאונה. אני יודע שזה לא פופלרי לכתוב את מה שאני כותב, כי התקשורת כבר שטפו לכולם את המוח נגד נהג האוטובוס והפכו אותו לאשם בטוח בכדי להסיח את הדעת מהאשמה של נהג המשאית.

    • תודה   18/02/2016 21:18

      בתוך כל הלשון הרע הזה שוכחים שמדובר בבני אדם.
      במקרה אני מכירה את חיים ביטון. הוא בחור עדין נפש ואחראי, בעל תשובה וירא שמיים. בתאונה הקודמת הוא רצה להשפט כי טען שאינו אשם ועו”ד שטיפלה בו שיכנעה אותו שכדאי שיודה ולא יילך למשפט כדי לא להסתכן. העצה הזאת היתה נכונה אז. עכשיו זה פוגע בו.
      כשמכירים את האדם שמאחורי הטרגדיה (מבלי חס ושלום להמעיט מהטרגדיה הנוראית של ההרוגים והפצועים) הלב נקרע מכל ההכפשות והאשמות.
      השוליים צרים והמנוף פנה לכביש בחושך. התשתית שם בעייתית מאד והכי קל לטפל לנהג שגם ככה אוכל את עצמו וצריך לחיות עם הידיעה הנוראה הזאת.
      רבי נחמן אומר שצריך להיזהר כשדנים אדם אחר, כמו שאדם שופט אחרים ככה ישפטו אותו משמים.
      יש בתי משפט בישראל, אנחנו לא אמורים לקבוע דיני נפשות ולהרוס לאנשים את חייהם בגלל שיש אינטרנט ותקשורת.

  2. צודקת בכל מילה
    17/02/2016 20:41
    גדי
  3. גם אם אכן הנהג אשם בתאונה הקשה וברשלנותו הוא גרם לכך האם הוא לא מסכן ? האם עצם הידיעה שבגינו נהרגו שישה אנשים זה לא עונש מייסר עבורו ? האם כל המגיבים נגד הנהג ניסו לעזור לתמוך במשפחות שיקיריהם נהרגו?

  4. כל מילה צודקת
    17/02/2016 21:17
    שלמה
  5. חבל שאנחנו לא חושבים לפעמים איך היינו אמורים להתנהג על פי התורה וההלכה.יש הלכות לשון הרע גם על חשודים.יש מקרים מסוימים שאותם מותר לנו לפרסם בכל מקום את הרשע. אבל במקרה כזה מי נתן לנו את הרשות לקבוע מי הרשע במאה אחוז ולתלות אותו ואפילו יותר גרוע מזה.מה אין לו סביבה קרובה ומשפחה. והוא בעצמו לא בן אדם.מהיכן רכשנו דפוס התנהגות כזה.

  6. שמחה לאיד מחלה
    17/02/2016 22:04
    כחלון
  7. של יהודים ככה נופלים הבתים של היהודים מספיק תנו לבית משפט לעשות את העבודה

  8. לא יאומן
    18/02/2016 01:38
    יוני
  9. פשוט לא יאומן איך שהתקשורת השמאלנית הקיצונית הצליחה לשטוף לכולם את המוח נגד נהגי האוטובוסים, ולא מדברים בכלל על נהגי המשאיות הערבים והכמות התאונות הקטלניות שהם מעורבים בהם.

  10. כל הצרות עשים הערבים ותופסים תיהודים המסכנים
    18/02/2016 02:26
    תיון
  11. כל הצרות עושים הערבים ותופסים תיהודים המסכנים

  12. קחו נשימה לפני האשמה הבאה!!!!!
    18/02/2016 09:42
    מוטי
  13. בהקשר לפוסט ולכתבה המצויינת בנ״ל על נהג אגד חיים ביטון.
    חשוב לציין מס׳ נקודות לא פחות חשובות הראויות לחומר למחשבה.

    * האם חשבתם כל העובדה שנהג אוטובוס מתעסק מעבר לנהיגתו בכביש לפחות בעוד 3 תפקידים??
    קופאי (הטענת רב קו תוך כדי נסיעה ומחוסר ברירה) ?

    * כמה פעמים נחשפתם לדיבור לא ממש תרבותי כנגד נהגים ובמקרים שלנהג אין חצי אשמה בעניין ? (קרי- איחור בקו עקב פקקים ועוד ועוד??)

    * האם חשבתם על העובדה שנהג אוטובוס הוא מעבר לתפקידו הוא עשוי מחומר אנושי וכל פגיעה בו יש לה משמעות מעבר.???

    * האם מישו מאיתנו באמת נחשף באמת לחומר החקירה כנגד נהג אגד שצוין ???

    כל התשובות התשובה היא שלילית כי באמת לא חשבנו על הדברים לעומקם וכפי שמנוחה ציינה ובצדק רב כי אל לנו לשפוט.

    חומר למחשבה לא יזיק.

    מוטי .פ.

  14. יפי נפש
    18/02/2016 14:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  15. בוא נראה אתכם מול השכן בבנין שרק יאיים עליכם על מריבה קטנונית וטיפשית, אתם כבר תמצאו ק”ן סיבות להושיבו מאחורי סורג למאה וחמישים שנה הקרובות, ואילו רוצח נתעב, ללא משפט שדה, וללא סיפורי בדים, ביטון היה נהג האוטובוס, גם לפני שנתיים בתאונה ההיא, יש עדויות של נוסעים קבועים שהוא היה טייס לכל דבר, ומפורע לכל דבר, שיחק בנייד, ורצח 6 איש, מה ההתתייפיפות הזאת, 6 הורים שיכלו ילדיהם, 10 איש הפכו לנכים לכל החיים, ויש כאן יפי נפש שמטיפים לצניעות בהתנהלות? בוא נראה אותך כתבת נכבדה מול השוויגער שלך, מול גיסותתיך מצד בעלך, גיבורה חלשה.פוי איכס.

  16. טור מעולה
    21/02/2016 11:59
    עובדיה
  17. צריך להרגיע ומהר

  18. מעניין
    21/02/2016 12:00
    נורית
  19. בכל זאת לא פשוט נושא זה. האם צריך להתריע גם במחיר שיימינג לאיש ? אני לא יודעת

  20. מסכן הנהג
    22/02/2016 12:35
    מירי
  21. בסך הכל מדובר גם באדם מסכן שגמר עם החיים שלו. לגבי מה שכתבה מנוחה הא צודקת כמובן, אבל צריך לזכור שמי שיותר מסכן הם בני המשפחה שאיבדו את יקיריהם