פריצת דרך עולמית: טיפול חדש העלים 94% ממקרי סרטן סופני

תקווה חדשה לחולי הסרטן? טיפול חדשני שפותח על ידי מדענים בארה"ב הצליח להעלים את תסמיני המחלה ב-94 אחוזים אצל חולי לוקמיה סופניים, ו-50 אחוזים אצל חולי לימפומה • מומחה לבריאות הציבור: מדובר עדיין בשלב ניסויי, אך המדענים עלו 'על משהו חדשני'
אליעזר היון
ח' אדר א' התשע"ו / 17.02.2016 19:33

בשורה משמעותית לחולי סרטן: טיפול חדשני שפותח על ידי מדענים בארה”ב הצליח להעלים את תסמיני המחלה ב-94 אחוזים אצל חולי לוקמיה סופניים, וכמו כן הצליח להעלים ב-50 אחוזים את התסמינים אצל חולים הסובלים מלימפומה.

המחקר שפורסם באתר סקיי-ניוז נמצא עדיין בשלבי הניסוי שלו, אך פרופסור סטנלי רידל, אחד המדענים שפיתחו את הטיפול החדש אומר כי “זו בוודאי פריצת דרך גדולה מאד. מדובר בתגובות משמעותיות אצל חולים במצב סופני”.

איך עובד הטיפול? מתברר כי בסופו של דבר מי שהורג את הסרטן היא מערכת החיסון הטבעי. פרופ’ רידל מסביר: “מה שאנחנו עושים הוא לקיחת תאים מן הדם של החולה, ושידרוגם בעזרת קולטנים מיוחדים.

רידל פרופסור סטנלי רידל

“התאים המשודרגים הללו הופכים את תאי הסרטן לרגישים למערכת החיסון, וזו מצליחה להשמיד אותם ולהרחיק אותם מן הגוף כמו חיידקים וגורמים עויינים נוספים רבים.

פרופסור קאסם, מדען נוסף, אמר לאתר סקיי-ניוז: יש לנו תוצאות מצויינות עבור סוגי סרטן מסויימים, אנחנו צריכים לבדוק כיצד הטיפול החדש משפיע גם על סרטן מוצק כמו – ריאות, נשים, ומעי הגס.

הטיפול כאמור נמצא עדיין בשלב הניסוי, ושנים מן המטופלים בניסוי החדש אף מתו, אך ד”ר איבון דויל מן המחלקה לבריאות הציבור באנגליה מודה כי מדובר בפריצת דרך חשובה, וכי נראה שהמדענים עלו כאן ‘על משהו חדשני’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות