נהג האוטובוס חיים ביטון שוחרר למעצר בית של 21 ימים

בית המשפט לתעבורה בירושלים שחרר למעצר בית של 21 יום את חיים ביטון, נהג האוטובוס המעורב בתאונה הקטלנית בכביש 1 • ביטון, תושב מזרח ירושלים, חשוד בגרימת מוות ברשלנות ובשיבוש הליכי חקירה
קובי פינדרוס
ח' אדר א' התשע"ו / 17.02.2016 14:31

בית המשפט לתעבורה בירושלים שחרר לפני זמן קצר (רביעי) למעצר בית של 21 יום את חיים ביטון, נהג האוטובוס המעורב בתאונה הקטלנית בכביש 1. ביטון, תושב מזרח ירושלים, חשוד בגרימת מוות ברשלנות ובשיבוש הליכי חקירה. בתאונה, לה על פי החשד היה אחראי, נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 12, ובהם אחת באורח קשה.

ביום שני האחרון הוארך מעצרו של ביטון בבית הדין לתעבורה בירושלים ביומיים. נציג המשטרה, רב פקד משה כהן, טען בדיון כי ביטון חשוד, מלבד בגרימת מוות ברשלנות, גם בשיבוש הליכי חקירה, לאחר שהוציא את דסקת הטכוגרף שנועדה לסייע בחקירת תאונות.

נציג המשטרה, אמר בבית המשפט כי הנהג טוען שהחזיר את הדיסקת וסגר את המכשיר. “בזירת התאונה לא הצלחנו לפתוח את המכשיר גם בעזרת הנהג. ביקשנו ממנו לסייע לנו לפתוח והוא גם לא הצליח, פעולה שהצליח לעשות קודם. פירקנו את כל המכשיר. הוא נמצא במעבדה כדי ששם יפתחו אותו ויוודאו שאכן הדיסקת שם כמו שטוען החשוד”.

ביטון, המיוצג על ידי עורכת הדין לאה גולדמן, הודה במהלך הדיון כי הוציא את הטכוגרף.

עורכת הדין גולדמן הבהירה: “אנחנו לא מקלים ראש בתאונה הזו. עם כל העוצמה של התיק הזה מבחינת הכאב והסבל, אנחנו סבורים שאפשר לשחרר אותו למעצר בית. למשיב אין עבר פלילי”.

מנגד, טען נציג המשטרה, משה כהן: “פעולה זו מהווה שיבוש הליכי חקירה”.

בנוסף ציין נציג המשטרה כי מתקיימת חקירה אחר הפעולות שנעשו בטלפון האישי של הנהג בדקות שלפני התאונה.

“הוא הסתובב בזירת התאונה. זה היה כמו זירת פיגוע”, שיחזר נציג המשטרה.

יצויין, כי משעת התאונה עד להופעת כוח המשטרה בזירה חלפו 40 דקות.

ביטון, תושב ירושלים, היה מעורב לפני שנתיים, בחודש דצמבר 2013, בתאונה זהה, כאשר נהג בקו 402 מבני ברק לירושלים. גם בתאונה הזו פגע נהג האוטובוס במשאית באזור מחלף שורש – ו-18 נוסעים נפצעו באורח קל.

 בתגובה לפניית חדשות 2, כיצד איפשרה חברה ‘אגד’ את שובו של הנהג לעבודה סדירה השיבו החברה: “הנהג נהג באוטובוס באופן חוקי, הגם שהוא היה מעורב בתאונה קשה ומצערת. בכל מקרה במדינת ישראל כשנהג רכב ציבורי נאשם ומורשע בעבירת תנועה מוטל עליו גזר דין אותו הוא נושא כחוק.

 “בגמר ריצוי העונש רישיונו מושב לו והוא רשאי לנהוג על פי חוקי מדינת ישראל”, הוסיפו. “אנו מנועים מלהגיב אודות תאונת הדרכים הקשה והקטלנית הזו, מתוך חשש של שיבוש מהלכי חקירה של משטרת התנועה. עם סיומה של החקירה והגשת כתב אישום כנגד נהג האוטובוס, נוכל להתייחס לנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל נוסע שקיבל מכה הכי קלה יכול לתבוע את חברת הביטוח של
    17/02/2016 18:20
    תכה בכיס
  1. אגד צריך את פרטי הנהג ואישורים מרופא מ1000 ש”ח ומעלה ככל שזה חמור