החרדים לא עומדים ביעדי השירות האזרחי: נבחנת הגדלת תמריצים

בשנה שעברה הגיע מספר החרדים בשירות הלאומי לפחות ממחצית מהיעד שנקבע על ידי הממשלה • מה עושים? ועדה תבחן דרכים לעידוד השירות באמצעות הגדלת התמריצים הכלכליים
נחמן גור
ו' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 17:36

מנתוני הגיוס לשירות האזרחי עולה, כי חרדים אינם מצטרפים לשירות האזרחי, כפי שנקבע ביעדי הממשלה. בעקבות כך החליטה באחרונה הממשלה להקים ועדה שתבחן דרכים שימריצו האת אוכלוסייה החרדית לעמוד ביעדים.

לפי הנתונים, בחצי הראשון של שנת הגיוס 2015 – החצי השני של 2015 – הצטרפו רק 421 חרדים לשירות האזרחי. זאת לעומת יעד שנתי של 1800 – ויעד חצי שני של 900. כלומר, 47% בלבד מיעד השירות.

במסגרת חוק הגיוס קבעה הממשלה יעדים לגיוס, הן להצטרפותם של חרדים לשירות האזרחי-לאומי והן לגיוס לצה”ל.

בעקבות הפער הגדול, הוחלט בממשלה להקים צוות בין-משרדי כדי לקדם את העמידה ביעדי הגיוס. בראש הצוות יעמוד מנכ”ל משרד הביטחון, האלוף במיל’ דן הראל. בעבודת המטה לוקחים חלק נציגים ממשרד החינוך, המשפטים, האוצר, אגף כוח האדם בצה”ל ועוד.

על הפרק עלתה האפשרות, בין היתר, להגדיל את התמריצים הכלכליים למי שיתגייסו לשירות האזרחי־לאומי ולהעניק להם עדיפות בקבלה לעבודה במשרדים הממשלתיים.

שר שלום ג’רבי, ראש מינהלת השירות לאומי אזרחי, אמר בשיחה ל’כיפה’ כי היעדים באמת לא הושגו. “היום בשירות האזרחי יש 1450 חרדים, אך עדיין לא הגענו למימוש הפוטנציאל של האוכלוסייה החרדית בשירות האזרחי. אני התרעתי ואמרת זאת בכל דיון”.

ג’רבי טוען כי קיום ישנו קושי רב בגיוס החרדים לשירות האזרחי, שכן הם אינם מקבלים מספיק תמריצים. “ברגע שעבר חוק השיוויון בנטל, נאמר כי מי שעבר את גיל 22 אינו חייב להתגייס. מי שנמצא בין הגילאים 18-22 באותה התקופה שהחוק עבר, יכול ללמוד בישיבה עד גיל 24 ואז לקבל פטור. למה שחרדי ירצה לעשות שירות אזרחי אם הוא יכול ישר לקבל פטור?”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפלס!!!
    15/02/2016 17:50
    מאיר
  1. הפלס עושה עבודה יפה ומצליח בגדול!!!

  2. שמחה גדולה
    15/02/2016 22:53
    מאיר
  3. אחי ורעי, תמשיכו לסרב להתפתות לכל המגייסים למיניהם, ואני תקוה שהדיווח הבא יהיה שמחזור הגיוס היה פחות מרבע וכן הלאה עד למיגור התוכניות הזדוניות באופן סופי.