עסקת טיעון: דומרני יישאר בכלא רק עוד 9 חודשים

הפרקליטות הגיעה להסכם עם שלום דומרני בפרשת הסחיטה של 'הרנטגן' בנתיבות: 15 חודשי מאסר בגין איומים • בניכוי המאסר עד כה - ירצה תשעה חודשים נוספים • נגד עוזרו של הגר"י אברג'יל מונח עדיין כתב אישום • במסגרת חקירת הפרשה נחקר גם הגאון רבי יורם אברג'יל, שנעצר לכמה ימים - ושוחרר
שי וייספיש
כ"ז אייר התשע"ד / 27.05.2014 15:30

 פרשת סחיטת הרבנים בנתיבות: פרקליטות מחוז דרום הגיעה היום (שלישי) לעסקת טיעון עם שלום דומרני, המוגדר ראש ארגון הפשיעה הגדול בדרום.

במסגרת ההסכם, ירצה דומרני 15 חודשי מאסר בגין איומים על ‘הרנטגן’, רבי יעקב איפרגן, במהלך מערכת הבחירות במקומיות בנתיבות. משך המאסר כולל את התקופה שריצה דומרני במעצר עד כה, ולכן ירצה דומרני רק תשעה חודשי מאסר. בנוסף מבקשת הפרקליטות לגזור עליו שבעה חודשי מאסר על תנאי.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בנובמבר 2013, במהלך תקופת הבחירות המקומיות, נחלקו רבני העיר נתיבות בתמיכתם למועמדים שונים. בעוד שבקרב מחנה ה’רנטגן’ תמכו במועמד אייל מסיקה, במחנה הגאון רבי יורם אברג’יל תמכו בראש העיר המכהן, יחיאל זוהר. הפילוג יצר מתיחות בין המחנות, שהובילה גם לאלימות.

יורם אברג'יל

בכתב האישום מתואר כי ביום הבחירות הגיעו דומרני ואנשיו אל הרב אברג’ל, ועוזר של הרב ביקש מהם לאיים על מחנה ‘הרנטגן’ כדי למנוע ממנו להמשיך לפעול לטובת מסיקה. אחרי כן, נטען, הגיע דומרני למוסדות החינוך של ‘הרנטגן’ ולביתו, כדי להטיל אימה על אנשיו.

במסגרת חקירת הפרשה נחקר גם הגאון רבי יורם אברג’יל, שנעצר ושוחרר לאחר מספר ימים.

לאחרונה החליטו בפרקליטות לגנוז את התיק נגד הרב בגין חוסר ראיות מספקות. נגד עוזרו של הרב מונח כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. על פי חשדות המשטרה הוא זה שפנה אל אנשיו של שלום דומרני בבקשה “שידברו” עם הרנטגן כדי שיסיר את תמיכתו ממסיקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות