מאז ולתמיד: יאיר לפיד ביטל הבחירות לתפקיד יו”ר המפלגה

יו"ר מפלגת יש עתיד ביטל בחשאי את הבחירות לתפקיד יו"ר המפלגה, כמו גם את בחירת רשימת המפלגה בשיטת פריימריז • בשנת 2012 הבטיח לפיד כי לאחר הכנסת ה-20 יתקיימו בחירות לתפקיד יו"ר המפלגה
קובי פינדרוס
ג' אדר א' התשע"ו / 11.02.2016 23:01

למרות הבטחותיו בשנת 2012 כי יקיים בחירות לתפקיד יו”ר המפלגה – ביטל יו”ר מפלגת יש עתיד את הבחירות לראשות המפלגה וגם את הפריימריז לבחירת החברים. כך חשף הערב (חמישי) ערוץ 10.

עם הקמת המפלגה בשנת 2012 התחייב לפיד, כי לאחר שתי מערכות בחירות הוא יעמוד לבחירת תפקיד היו”ר, כמו במפלגות אחרות, וכן החברים במפלגה יבחרו בשיטת הפריימריז, כמו במפלגות המחנה הציוני, הליכוד והבית היהודי.

אלא שכעת שינה לפיד את סעיף 56 בתקנון המפלגה, בו נאמר כי הבחירות הללו יתקיימו לאחר הכנסת ה-20 (כלומר הכנסת הנוכחית), והן יתקיימו רק לאחר הכנסת ה-22.

המשמעות: לפיד ישאר היו”ר והוא גם יבחר את רשימת המועמדים בבחירות ההבאות.

בשעתו כשנשאל על כך – השיב לפיד כי מפלגות חדשות עשויות להוות טרף קל עבור פוקדי ארגזים למיניהם, אך הבטיח כי לאחר שהמפלגה תתייצב, יאפשר לכל מי שירצה להתמודד על תפקיד היו”ר.

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה: “התקנון שונה כבר בינואר 2014 על ידי הנהלת המפלגה המורכבת ממנכ”ל, רואה חשבון, שניים ממייסדי המפלגה ואדם נוסף.השינוי הובא לידיעת חברי הסיעה”.

בהמשך תיקנה המפלגה את תגובתה ומסרה: “התקנון שונה שוב בדצמבר האחרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלפיד בשביל להיות
    12/02/2016 00:15
    כחלון
  1. ראש הממשלה צריך לשבת עוד הרבה שנים על הגריל להתבשל מכל הצדדים לשרוף את הישבן חזק ורק אז הלפיד יכול לנסות להדליק את הלפיד