הצבא השתגע? שבעה חודשי מאסר ללוחם החרדי שהכה עצורים ערבים

עונש חמור במיוחד נגזר על לוחם מ'נצח יהודה' שהורשע בשני מקרים בהם היכה עצורים ערבים • הרב יצחק בר חיים, ממקימי הנח"ל החרדי העיד לטובת החייל: "גזר דין חמור ישמש את הקהילה החרדית המתנגדת לשירות צבאי"
חיים טוויל
ב' אדר א' התשע"ו / 11.02.2016 12:36

בית משפט צבאי גזר אתמול (רביעי) שבעה חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי על לוחם גדוד ‘נצח יהודה’ שהורשע בשני מקרים של הכאת עצורים ערבים בבסיס חרמש, בו שהה הגדוד לפני מספר חודשים.

השופטים, סא”ל אחסאן חלבי, רס”ן אלדד אמריל וסרן מיכאל בן שימול ,הרשיעו את הלוחם בהתעללות ובהתעללות בנסיבות מחמירות.

השופטים כתבו בגזר הדין כי יש צורך להרתיע לוחמים אחרים מביצוע מעשים דומים, במיוחד על רקע הישנות המקרים של פגיעה בעצורים ערבים בגדוד ‘נצח יהודה’.

“צרכי ההתרעה במקרה דנן ברורים מאליהם, והמסר צריך להיות חד וברור”, כתבו השופטים כנימוק לעונש החמור.

במהלך המשפט הביא סנגורו של הלוחם, עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, לתיקון כתב האישום המקורי, שייחס ללוחם ארבעה מקרים של תקיפת עצורים, ובסופו של דבר הוא הורשע בשני מקרים בלבד.

בנוסף נשמעו עדויות לטובת החייל, וכך מפקדו העיד כי: “זה החייל הכי טוב שיש, חייל שאפשר לסמוך עליו, עם ראש על הכתפיים, גם בתקופות עמוסות ופעילות מבצעית, שאלו מצבים לחוצים וקשים”.

הרב יצחק בר חיים ממקימי הנח”ל החרדי העיד על קשריו עם החייל ואמר כי עצם גיוסו של הלוחם כנגד עמדת הסביבה החרדית בה גדל היא “צעד נועז”, וביקש שהשופטים יבינו כי גזר דין חמור ישמש את הקהילה החרדית המתנגדת לשירות צבאי. כן ביקש לחשוב כיצד המשפחות החרדיות שכן שולחות את ילדיהם לצבא, כדוגמת משפחת הלוחם הנאשם, אשר קיבלה באופן קשה מאוד את העמדתו לדין, יתייחסו לעניין.

“ההורים גיבורים, תראו אותם, זה הציבור ששולח לצבא, עכשיו גם הם לא ישלחו?”, אמר הרב בר חיים.

למרות זאת, נציגי התביעה, סרן אבישי קפלן וסגן בר סיון, דרשו להטיל על הלוחם עונש משמעותי, וביקשו כי העונש שיוטל בגין כל אחד מהמקרים יהיה במצטבר וברף הענישה העליון ביותר.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר ייצג את הלוחם, מאשים את פרקליטות המבצעים בנתק מהלוחמים, ומסר בתגובה: “גזר הדין בעניינו של החייל הינו גזר דין מחמיר שמבטא את מגמת ההחמרה בבתי הדין הצבאיים והניתוק המוחלט של בתי הדין והפרקליטות לעניינים מבצעיים מהשטח עצמו, והמציאות הקשה עמה מתמודדים הלוחמים יומיום במהלך פעילותם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב עובדיה
    11/02/2016 12:50
    מאיר
  1. מרן רבינו עובדיה יוסף פסק שאסור ללכת לצבא, בין בחור ישיבה ובין בחור שאינו במסגרת לימודים!!!

  2. נחל חרדי
    11/02/2016 12:54
    יחיאל דהן
  3. ומה ציפתם?
    זועבי-חצי שנה תנאי
    עוד שרמן 20 יום השעיה. חחחח
    אנס חצי שנה תנאי
    הרשימה ארוכה ורב הנסתר על הגלוי
    צהל לא יכול ולא יוכל להכיל את החרדים
    המגיעים לרוב הם מורעלים לאהבת ישראל
    ועייפים מאוזלת היד של המדינה
    כמה אפשר להבליג על הפגיעה בהם.
    זה מתפרץ.