הגר”מ מאזוז נגד הכוללים: אשתו זה ה’מן’ שלו, חותנו זה העבד?

יוני גרין
|
א' אדר א' התשע"ו / 10.02.2016 17:19
הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים, יוצא נגד האברכים שאינם מפרנסים • “עושה תנאי עם חותנו, צריך דירה למגורים, דירה להשכרה שיהיה לי מה לפרנס, מאיפה יביא? מה הוא, המלך אחשורוש?” • “איך מענישים אותו מהשמים? מביאים לו המון בנות. על כל בת דורשים ממנו המון כסף” • צפו

הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים ומנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’, יוצא נגד אברכי הכוללים שאינם מפרנסים, תוקף את הדרישה של אברכים לקבל דירה למגורים ודירות להשכרה, וקובע: צריך למצוא עבודת קודש.

“המנהג שמביאים, כלה מביאה ש”ס, תלמד תורה, העזר כנגדו. עזר – 277, כנגדו – 83, ביחד 360 – זה ש”ס. מביאה לו ש”ס”, פותח הגר”מ מאזוז בשנינות.

אחר כך הוא עובר למתקפה ישירה: “אבל המנהג הזה שהוא יישב רק בכולל ולא יביא פרוטה אחת, הבחור מביא כמה גרושים, זה לא טוב, זה לא טוב. והאשה עובדת בשבילו זה לא טוב… אבל הוא חתם על כתובה …ויזון ויעבוד… צריך למצוא עבודת קודש”.

הגר”מ מאזוז ממשיך: “אם סופר – יכול לכתוב מזוזות ולפרנס טוב, אם חזן וה’ נתן לו קול טוב – יכול לפרנס. אבל לשבת בכולל ואשתו זה ה’מן’ שלו מביאה לו אוכל?”

הגר”מ מאזוז גם תוקף את הבחורים הדורשים דירות מאבי הכלה: “ובמיוחד אם עושה תנאי עם חותנו, אני צריך דירה למגורים, דירה להשכרה שיהיה לי מה לפרנס, מאיפה יביא לך? מה הוא, המלך אחשורוש? מאיפה יביא לך כסף?

“אז חותנו זה העבד שלו, ואשתו זה השולחן שלו, איך מענישים אותו מהשמים? מביאים לו המון בנות.

“כל בת אחת דורשים ממנו המון כסף, הון תועפות, מה שעשית לחמיך – יעשו לך מהשמים. תהיה בן אדם, תהיה בן אדם”.