“הממשלה רוצה שיח אלים” • נדחה בטרומית: שלוש שנות מאסר לתוקף עיתונאי

נחמן גור
|
א' אדר א' התשע"ו / 10.02.2016 14:03
ח”כ יואל חסון מהמחנה הציוני: “כשהציבור רואה איך ראש הממשלה משתלט על התקשורת, מה ימנע מהציבור לתקוף עיתונאים? הציבור מקבל לגיטימציה לתקוף עיתונאים ולהשתיק אותם באגרופים ובאיומים”

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין של חבר הכנסת יואל חסון מהמחינה הציוני, שהציע כי מי שיתקוף  עיתונאי כאשר התקיפה קשורה למילוי תפקידו או את צוותי העיתונות – דינו מאסר שלוש שנים.

כמו כן הוצע לקבוע שאם התקיימה נסיבה מחמירה לתקיפה, יושת על התוקף עונש של חמש שנות מאסר.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: “מטרת הצעת החוק לקבוע עונש מוגדר לתקיפת עיתונאים. לאחרונה התרחשו שתי תקיפות חמורות ביותר של צוותי שידור, האחת נגד עיתונאים זרים בגדה המערבית והשנייה נגד צוות צילום של ערוץ 2 בעפולה.

“הצעת חוק זו באה לתת דגש וייחוד לפגיעה בעיתונאים בחוק העונשין, משום שמעבר לפגיעה בחופש העיסוק ובזכות לחיים ולביטחון ישנם במקרים אלה פגיעה בדמוקרטיה. העיתונות היא נשמת אפה של המדינה הדמוקרטית, ויש לראות פגיעה בעבודתו של עיתונאי כפגיעה במדינה”.

ח”כ חסון: “תקיפת עיתונאים היא דבר חמור, שמהווה תקיפה ברורה של כלב השמירה של הדמוקרטיה. הסיבה שהממשלה מתנגדת להצעת החוק הזו היא שהממשלה נהנית מהשיח האלים ורווי השנאה.

“הממשלה מכווינה את הציבור לשנוא ולהכות עיתונאים כי זה מה שמחזיק את קשר השתיקה. כשהציבור רואה איך ראש הממשלה משתלט על התקשורת, מה ימנע מהציבור לתקוף עיתונאים? הציבור מקבל לגיטימציה לתקוף עיתונאים ולהשתיק אותם באגרופים ובאיומים”.

25 ח”כים תמכו בהצעה ו-50 התנגדו.