“להרוג את היהודים”: איומים על בתי ספר בארה”ב ובריטניה

בתחילת השבוע קיבלו תשעה בתי ספר יהודיים בבריטניה התראות על פצצה • אתמול קיבלו שני בתי ספר יהודיים בקליבלנד ובפילדלפיה שיחות טלפון מאיימות - והאבטחה תוגברה
נתן פרל
א' אדר א' התשע"ו / 10.02.2016 13:06

בתי ספר יהודיים בעולם מאוימים: יומיים אחרי שתשעה בתי ספר יהודיים בבריטניה קיבלו התראות על פצצה, קיבלו אתמול (שלישי) שני בתי ספר יהודיים בארה”ב שיחות טלפון מאיימות.

אתר ‘קליבלנד ג’ואיש ניוז’ דיווח כי בית ספר יהודי בביצ’ווד – פרבר של קליבלנד, קיבל, לפי המשטרה המקומית, “שיחת טלפון מאיימת ממקור לא ידוע” בסביבות השעה 10:00 .

לאחר בחינת המקרה, בשיתוף ה-FBI והפדרציה היהודית של קליבלנד הוחלט כי האיום לא ממשי, אך האבטחה תוגברה.

גם בבית הספר היהודי בלוואר מריון, פרבר של פילדלפיה, התקבלה אתמול שיחת טלפון מאיימת, בשעה 10:30, בה איים המתקשר “להרוג את היהודים” – וניתק. במשטרה אמרו לכלי התקשורת המקומיים בפילדלפיה כי הנושא עדיין בחקירה. גם בבית ספר זה תוגברה האבטחה.

ביום ראשון האחרון התקשר אלמוני לתשעה בתי ספר יהודיים בבריטניה והודיע כי הטמין פצצות בבתי הספר. לפי הדיווחים, המאיים היה בעל מבטא אמריקאי וכי ברקע נשמעה מוזיקה “ערבית”.

בעקבות האיומים ערכו כוחות משטרה רבים סריקות בבתי הספר השונים, אך לא נמצא דבר.

על פי ההערכת המשטרה מדובר במתיחה והאיומים הוקלטו מראש. עם זאת, האבטחה סביב בתי הספר השונים תוגברה.
בארגון “שומרים לונדון” היהודי הודיעו כי הם נמצאים בקשר עם הקהילה, וקראו ליהודים בבריטניה להישאר רגועים אך ערניים. “אנחנו מזכירים לקהילה להישאר רגועים אך לדווח על כל חשד לאירוע טרור”, כתבו בטוויטר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות