היועהמ”ש: המשטרה תאסוף מידע על פגישת הח”כים הערבים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה למשטרה לאסוף את המידע סביב פגישת חברי הכנסת הערבים ומשפחות המחבלים, כדי לבחון אם יש מקום לפתוח בחקירה • סמוטריץ': "צריך להיזהר עם החוק של נתניהו נגד בל"ד. זה נגד הדמוקרטיה. מחר יגידו שגם חרדים לא יכולים להתמודד"
אליעזר היון
כ"ח שבט התשע"ו / 07.02.2016 19:02

ביקור הח”כים הערבים בבתי המחבלים: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש מאגף החקירות והמודיעין במשטרה, לאסוף את המידע סביב פגישת חברי הכנסת הערבים ומשפחות המחבלים, על מנת שיוכל להידרש לדברים ולבחון האם יש מקום לפתוח בחקירה נגד הח”כים, בחשד לביצוע עבירות פליליות.

כך נמסר היום (ראשון) בהודעה מטעם משרד המשפטים.

עוד נמסר, כי בשלב זה לא יבוצעו פעולות נוספות בטרם יועברו החומרים לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה.

בסוף השבוע האחרון פורסם כי שלושת חברי הכנסת של סיעת בל”ד מהרשימה המשותפת – בסאל גטאס, ג’מאל זחאלקה וחנין זועבי – נפגשו ביום שלישי עם משחות של מחבלים שרצחו יהודים בגל הטרור האחרון.

הביקור עורר סערה מכל קצוות הקשת הפוליטית, וראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אל היועץ המשפטי בדרישה לבדוק את ההיבטים המשפטיים של הפגישה.

היום סיכם ראש הממשלה בדיון עם ראשי מפלגות הקואליציה כי יגובש חוק המאפשר לכנסת להשעות חבר כנסת, ברוב של 90 ח”כים, בגלל התנהגות שאינה הולמת.

מי שהביע התנגדות להצעת נתניהו הוא דווקא ח”כ בצלאל סמוטריץ, שאמר הערב בראיון למהדורה המרכזית עם משה גלסנר ברדיו ‘קול ברמה’: “צריך להיזהר עם החוק של נתניהו נגד בל”ד. זה נגד הדמוקרטיה, מחר יגידו שגם החרדים לא יכולים להתמודד.

“לי קשה לברוח מהתחושה שיש פה פופוליזם זול. אני חושב שהחוק הקיים נותן לנו מספיק כלים להתמודד עם אותה בוגדנות של חברי הכנסת הערבים. מי שמזדהה עם האויבים ובסופו של דבר מסית לאלימות הוא עבריין פלילי אפשר וצריך להפעיל נגדו את הכלים הפלילים”.

סמוטריץ הביע חשש כי החוק של נתניהו הוא מדרון חלקלק “במשטר דמוקרטי הזכות לבחור ולהיבחר היא מנשמת אפה של הדמוקרטיה, מחר יהיו 90 חברי כנסת שלא ירצו שהחרדים יוכלו להתמודד, מחר יהיו 90 חברי כנסת שלא ירצו שמתנחלים יתמודדו. בנתיים אנחנו עדיין מיעוט בחברה הישראלית, צריכים מאוד מאוד להיזהר מעריצות הרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות