לא מסתפקות בהישג: נשות הכותל יוזמות הנחת תפילין ברחבת הנשים

למרות ההסכם הנדיב לו זכו נשות הכותל בדמות הקמת רחבה שלישית פלורליסטית, מפרסם הארגון בימים האחרונים כי הוא מארגן 'שיעור מעשי בהנחת תפילין לנשים' ברחבת הנשים המסורתית
קובי פינדרוס
כ"ה שבט התשע"ו / 04.02.2016 15:18

נשות הכותל לא נרגעות: לאחר שהוקצתה להן רחבה בה יוכלו להתפלל באופן פלורליסטי ובתערובם נשים וגברים, חושף האתר ‘סרוגים’ כי הנשים מתכננות ‘טקס הנחת תפילין’ ברחבת הנשים המסורתית.

בפרסום של התנועה קוראות נשות הכותל לכל הנשים להגיע לטקס המיוחד בו יתבצע ‘שיעור מעשי’ להנחת תפילין.

תחת הכותרת “רוצה ללמוד איך להניח תפילין?”, נכתב: “נשים בכל הגילאים מוזמנות ללימוד מעשי של הנחת תפילין שתתקיים בעזרת הנשים בכותל המערבי. אנו גאות להיות חלק מפרוייקט בינלאומי הנושא את השם World Wide Wrap המתקיים בשיתוף פעולה עם ארגון The Federation of Jewish Men’s Clubs , שיקדיש את השנה לעודד הנחת תפילין בכל העולם, גם בקרב נשים! במטרה להעמיק את חווית התפילה וכסמל מרכזי במסורת היהודית”.

בשבוע האחרון אישרה הממשלה את המתווה החדש שיזם היועץ המשפטי הנכנס ד”ר אביחי מנדלבליט, לפיו תוקם רחבה מיוחדת עבור נשות הכותל. ברחבה השלישית תתאפשר תפילה מעורבת, והיא תשמש את כל הזרמים הלא אורתודוקסים.  הכניסה לרחבה תהיה מחוברת לזו המרכזית של הכותל המערבי, בעוד עד היום הכניסה לשטח בו תמוקם הרחבה הייתה נפרדת.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשים דפוקות
    04/02/2016 18:04
    כחלון
  1. לא עוד הרבה זמן יעשו בכותל בר מצווה לכלב סכנה מהרסייך מבפנים

  2. החכים החרדים מזמן לא חרדים
    04/02/2016 18:28
    קרויזר איזק
  3. החכים החרדים מזמן מכרו את הדת בנזיד עדשים
    אפילו חרדקים הם לא

  4. הקבה לא שלכם והיהדות לא שלכם
    05/02/2016 10:44
    צחי
  5. זכותכם לעבוד את הקבה איך שאתם רוצים, אבל גם זכותו של כל אחד אחר