חרדים, די ליילל. תתחילו לדבר

מיכה שולם
|
כ"ז אייר התשע"ד / 27.05.2014 15:57
הסקרים החילונים המצביעים על שנאה חילונית צרופה מחלצות שוב אמירות מביכות, אפלוגטיות מטעם הדוברים החרדיים • חבר’ה, מה קרה לנו? תתחילו לתקוף

לפני כמה ימים פורסם הסקר העונתי ששיתק בפעם-המי-יודע-כמה, את הדוברים החרדים. 70% מהחילונים שונאים חרדים, נכתב שחור על גבי עיתון. לא יאומן.

הדוברים החרדים עצו למחסה הקרוב והתעטפו בשכפצי”ם, נעלו את הדלתות חסיני ההדף ושלפו את האייפדים (ולעולם לא נדע אם הם ירדו למקלטים בגלל הפחד מהסקר או הפחד שיראו אותם שולפים אייפד) – להקליד בזריזות את התגובה הלקונית, הפחדנית משהו, שהם למדו לדקלם בעל-פה:

“התקשורת החילונית אשמה”, “זו התוצאה של ההסתה”, ועוד פנינים עבשים, שרידים לדור נרדף.

חבר’ה, מה קרה לנו? איך בכל פעם שכלי תקשורת או חבר כנסת רדוד ונבער מדקלם את השטויות חסרות הבסיס ש”חרדים לא עובדים” או המנטרה המנצחת “חרדים לא לומדים ליב”ה” (שומו שמיים והאזיני ארץ), אנחנו הולכים כסומים אחרי החלילן מהמלין, מתגוננים ומנסים להוציא את הטיעון על חשיבות לימוד התורה?

יש לנו מקלידנים מושחזים; יש לנו עשרות אלפי בוגרי תואר ראשון; יש לנו עו”ד יותר מאשר לחילונים (וגם גננות וגרפיקאיות, אבל זה נושא לטור נפרד) – שיקום מישהו ויציג לכולנו את הסקר הבא:

70% מהחרדים לא יודעים לדבר (או מפחדים לדבר); ‏20% יודעים לדבר, אבל לא יודעים על מה; 9% חושבים שהם יודעים, אבל לא; 1% יכול ורוצה, רק צריך לצייד אותו במידע הנכון.

תפתחו את נתוני הלמ”ס:

• כח העבודה החרדי כמעט ומשתווה למגזר החילוני (60% מול 40% בהתאמה). יש לנו את אותו מספר הסטודנטים כמו המגזר החילוני. כמות הפציפיסטים, הכדורסלנים ועובדי התיאטרון והאופרה שלא מתגייסים, קרוב מאוד לכמות מקבלי הדיחוי החרדים.

• אנחנו 35% מתושבי ירושלים ומקבלים פחות ב18% מהתקציב הכללי.

• אברך מקבל שישית ממה שסטודנט מקבל.

• גם סטונדט חרדי מקבל שישית ממה שסטודנט חילוני מקבל.

• אנחנו משלמים פי שניים מחילוני על עוף.

• ופי שלושה על מנת להיכנס לאותה בריכה, כשהיא כבר פתוחה בשעות נפרדות.

לפני כמה חודשים, בתל אביב, היו כמה תימהונים חילוניים שחילקו מגבונים, עם הסלוגן המשתק: “כשחרדים יילכו לעבוד, החילונים יזיעו פחות”.‏ אמרתי אז לכמה חברים: לכו, קחו את המגבונים מהחילונים האלא ונגבו את השיתוק והפחד מהאוזנים ומהמקלדת של הדוברים החרדים.

במקום ללמד עוד כמה אלפי חרדים לתואר ראשון במנהל עסקים (מה זה נותן בכלל?) תלמדו שלושה אברכים עם יכולת דיבור ממוצעת פלוס – מה להגיד, ותתחילו לתקוף חזרה.

אני קורא להתחיל להציף את בג”ץ. לא בתשובות על העתירות הקנטרניות של חפצי האנטישמיות‏, שלא יבינו לעולם כמה לימוד התורה חשוב. אלא בעשרות תביעות מוצדקות ומבוססות היטב על אפליה מגזרית, על עושק הרש, על עשרות שנים של שתיקה מתמשכת.

בהצלחה.

ונקודה לסיום:

גונבה שמועה לאוזני (שמועה מבוססת, צריך לומר) שיש לי כבר יותר משלושה קוראים לטור. אני רוצה להבהיר לכם, ידידי רעי ואהובי (בלשון רבים) – אני נהנה לכתוב. בהחלט. אני מודה. אבל חשובה לי גם דעתכם.

ומכיוון שעוף מוזר אנוכי, לא מחובר לפייסבוק, ולא מחובר לעשרות קבוצות ווטצאפ (שמעתי שבכל הקבוצות יש את אותו יחס כמו בסקר: 70% קוראים בלבד את ההודעות, 20% עושים העתק הדבק עד אובדן הכרה, 9% מעלים תמונות ממוחזרות ו-1% כותב ומעלה נייעס) – אני לא יודע באמת מה התגובות שלכם לטורים שלי.

כאן למטה, ממש מתחת לסיום דברי, קיימת אופציה משונה מעט, המכונה “תגובה”. במטותא מיינכו, כנסו (זה לא נושך). תכתבו את דעתכם, רעיונות לטורים, נושאים לדיון, הארות והערות. אני מבטיח להגיב (אם כי אינני מבטיח כיצד, אך זה כבר רעיון לטור נפרד).

שלכם, מיכה שולם.