בית דין על ‘המלך הגולה’ מאפריקה: “לפעול להרחיק פתאים מהבדיות”

'המלך' האפריקני שמשך תשומת לב ברחוב החרדי, המוצג כשליט של מיליונים מצאצאי 'עשרת השבטים', מקבל כתף קרה מבית דין לבירורי יוחסין בירושלים: "מה שטען על אנשי מדינתו של אותו מלך שאנשי מדינתו הם מעשרת השבטים - סגנון אופייני לנוצרים הנקראים 'יהודים משיחיים'"
דוד ליבוביץ
כ"ב שבט התשע"ו / 01.02.2016 18:05

האם מי שמכונה ‘המלך היי’, שמשך בימים האחרונים תשומת לב במגזר החרדי, הוא אכן מלך השולט על על מיליוני אנשים באפריקה כפי שהוא מוצג?

בית דין רבני בירושלים שנדרש לעניין קובע אודות האיש: “אין להתייחס לדבריו ברצינות, ואין לו שום נאמנות בעניין מה שסיפר ומה שאמר – כביכול – בשם גדולי הדור”.

סיפורו של מי שמוצג כ’מלך’ גולה, התפרסם לאחר שהאיש השוהה בארץ ביקר אצל האדמו”ר ממבקשי אמונה, הגר”ש אויערבאך והגר”ח קנייבסקי.

האיש מוצג, ללא שום אסמכתה, כמלך גולה מרפובליקה באפריקה, השולט על מיליוני בני אדם, שהם, כך לדבריו, מבני עשרת השבטים שגלו.

במהלך ביקורו התעניין היי ביהדות, ואף התבטא כי ברצונו לקרב את בני עמו ליהדות. מי שמתלווה אליו בבתי גדולי ישראל הוא הרב דניאל עשור.

‘בית דין ירושלים לדיני ממונות ולבירורי יוחסין’, בראשותו של הגרא”ד לוין, התייחס במכתב לפרשת ‘המלך’ וכותב: “בדבר שאלתך ובקשתך מבית הדין בנוגע למה שהתפרסם אודות אותו כומר מיסיונר שחזר בתשובה, והוא הביא לארץ ישראל מלך אפריקה ‘מלך האי׳’ שהתגייר, ו’המלך’ מדבר ברבים אודות מדינתו שכולם מעשרת השבטים (מזבולון ואפרים) שהצטרפו לעם היהודי גם בלי גיור.

המלך היי

“בית הדין מבקש למסור לכבוד תורתו שדינו של יהודי שנהיה כומר ומסיונר, שאין מקבלין אותו לעולם (רמב”ם הלכות עבודה זרה פרק ב’ הלכה ה’) ובוודאי שאין להתייחס לדבריו ברצינות, ואין לו שום נאמנות בעניין מה שסיפר ומה שאמר – כביכול – בשם גדולי הדור”, נכתב בתשובה.

בית הדין מתייחס גם לטענה כי בני עמו של היי שייכים לעשרות השבטים – ותוקף אותה בחריפות: “בעניין מה שטען על אנשי מדינתו של אותו מלך שאנשי מדינתו הם מעשרת השבטים, סגנון זה אופייני הוא לאותם נוצרים הנקראים ‘יהודים משיחיים’ (באשר אותו כומר מסיונר השתייך אליהם), המנסים לערב נכרים בעם היהודי בטענה שהם מעשרת השבטים.

“ובוודאי שיש לפעול להרחיק נשים, קטנים ופתאים, מהבדיות הרבות שלהם”, מסיים בית הדין את מכתבו.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בית דין?
    01/02/2016 21:06
    בניק
  1. בית דין שפוסק בצד אחד, בית דין שפוסל גרים ובעלי תשובה חרדים, בית דין שגיבש קונספירציה בנוסח הפרוטוקולים של זקני ציון אבל כנגד גרים, בעלי תשובה, בונים חופשיים, נוצרים ועוד שהתירו דמם (דין רודף) ושנרדפו על ידי קיצונים… בית דין שערורייתי לא פחות מכל הפרשה עצמה.

  2. יד לאחים?
    01/02/2016 21:46
    סנדר ר.
  3. “בית הדין מבקש למסור לכבוד תורתו שדינו של יהודי שנהיה כומר ומסיונר, שאין מקבלין אותו לעולם” – אז למה יש את יד לאחים? וגדולי ישראל שמקבלים ניצולים של הארגון הקדוש לא מכירים את ההלכה? די לפרסם את ההזיות של הבית דין דין המרושע הזה. שאלו בבד”ץ מי הם.

  4. לפחות הבי״ד אותה רמת בסיסי של חיפוש
    03/02/2016 12:18
    עיה
  5. לפי האתר של ה״מלך״ הזה, הוא קבל תואר של ״נסיך יורש עצר״ מהסבא שלו, מלך פולי-בבה הארבעה עשרה של גליגבי.
    לפי ויקיפדיה, יש כזה תואר, והוא רק לכבוד – אין שום כח למלך פולי-בבה.
    גם לפני שהגיע המערב, המלך הזה היה רק מספר שלש במלכות, מתחת המלך של אנהו.
    אחרי שהצרפתים והגרמנים השתלתו הסכימו להכיר חוקית את תוארים האלו כדי להשקיט מרידות. אבל הורידו מהם אפילו הבתים: היי נולד כעני מרוד.
    בכל אופן, היום בעל תואר הזו, ה״מלך״ של היום, הוא אדון סגבי פולי-בבה החמש עשרה, כנראה הדוד של מלך היי שלנו. והמלך היי הזו גדל באמריקה איפו שהוא למד וקבל כל התוארים שלו (לפי האתר שלו) ב… נצרות!

  6. בית דין
    03/02/2016 23:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. רבותיי אני עוסק במלחמה בהמרת דת והתבוללות
    אני מכיר אישית את ה”מסיונר שחזר בתשובה” הוא יהודי כשר ורב בישראל
    אגב ,הוא החזיר יהודים ליהדות יהודים שטבלו לנצרות יותר מכל צוות יד לאחים ביחד!!!
    הוא עוסק בזה כל היום וזה ממש חוצפה מצד בית הדין לתאר אותו בצורה מגונה כזו !
    ירבו כמותו בישראל

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   04/02/2016 14:10

      גם אני מכיר ומעריך הרב עשור שליט״א, ״המסיונר שחזר בתשובה״
      אבל זה לא משנה את ההלכה. אין מקבלים אותו פירושו אין לו נאמנות.
      הוא צדיק ועסקן, גן עדן של שמואל הנביא, בזכותו כל הדור יכנס לגן עדן. וראיתי בני עליה ומועטין הן. וכו׳
      ומ״מ, אין מקבלין אותו לעולם. כך נפסק להלכה. ועל הבית דין להקים את דברי התורה הזאת. ה״מתחדשים״ הוא לא חדש, והוא לא יצליח.

  8. דברי הרמב
    04/05/2016 15:21
    קובי
  9. וכן המינים מישראל, אינן כישראל לדבר מן הדברים. ואין מקבלין אותן בתשובה, לעולם–שנאמר “כל באיה, לא ישובון; ולא ישיגו, אורחות חיים” (משלי ב,יט). והמינים, הם התרים אחר מחשבות ליבם בסכלות, בדברים שאמרנו, עד שנמצאו עוברים על גופי תורה להכעיס, בשאט בנפש ביד רמה; ואומרין, שאין בזה עוון. ואסור לספר עימהן ולהשיב עליהן תשובה כלל, שנאמר “אל תקרב, אל פתח ביתה” (משלי ה,ח). ומחשבת מין, לעבודה זרה.
    הר”מ מגדיר מהו מין וכידוע אותו אדם יהודי שניהיה כומר וחזר לכור מחצבתו לא עשה זאת להכעיס שיצא לתרבות רעה כי אם בהשפעת המצב שהיה נתון בו וא”כ להגיד כזה דבר על אדם מישראל נשמע קצת קיצוני!!!!

  10. אין דבר כזה
    16/05/2016 00:49
    אלי
  11. גם אין “מיליוני יהודים” באפריקה, ואין עשרת שבטים נעדרים. יש אנשים עם אינטרס מסוים שמריצים את הפיקציה הזו – זה התחיל בהפצת מצוות בני נח בין הגויים, ועכשיו הם כבר יהודים! הכל כאילו “משיח נאו”.

  12. זה כמו ה Hebrews באמריקה
    15/06/2016 00:42
    אנונימי
  13. ישנם הרבה שחורים בארצות הברית שלמדו על יהדות דרך הנצרות והחליטו שהם היהודים האמיתיים והם שונאים את היהודים הלבנים ואת ישראל שנאת מוות והם נוצרים אדוקים.
    וגם ידוע שהרבה מיסיונרים משכנעים הרבה אמריקנים לטעון ליהדות ובד בבד להראות שהם מאמינים ביש”ו וכך להראות לעולם שיהודים “המקוריים” מקבלים על עצמם את אלהותו וכו’ וכו’.
    זה כל כך זול וקונספירטיבי ללכת שולל אחרי כאלו טענות.
    דבר שני זה כזה נאיבי להאמין שהאיש מלך על מליוני אנשים כאילו זו איזו מלכת שבא שבאה ממקום קסום חבר’ה תבדקו בגוגל על טוגו.