יחימוביץ’: “סיכוי טוב שאתמודד מול הרצוג על תפקיד יו”ר המפלגה”

שלי יחימוביץ' תקפה את הרצוג ואמרה כי היא חשה חובה כאחת ממנהיגות מפלגת העבודה "לומר את עמדתי כשאני מרגישה שקורים דברים שהם לא נכונים" • איימן עודה: "הרצוג לא רלוונטי, עליו להתפטר"
דוד ליבוביץ
כ' שבט התשע"ו / 30.01.2016 18:48

תחליף את הרצוג? חברת הכנסת שלי יחימוביץ’ מהמחנה הציוני אמרה היום (שבת): “ישנו סיכוי טוב שאתמודד מול יצחק הרצוג על תפקיד יושב ראש המפלגה”.

את הדברים אמרה יחימוביץ באירוע ‘שבתרבות’, והוסיפה: “יש לי ביקורת על הרצוג בחלק מהדברים, אני בשיתוף פעולה איתו, אבל יש לי חובה כאחת ממנהיגות מפלגת העבודה לומר את עמדתי כשאני מרגישה שקורים דברים שהם לא נכונים”.

בדבריה הזכירה יושבת הראש לשעבר את דבריו של הרצוג על היעדר פרטנר מן הצד הפלסטיני: “בתוך מפלגה דמוקרטית לא יכולנו להרשות לעצמנו שלא לומר מה אנחנו חושבים על הדברים של ח”כ הרצוג. לא צריך את מפלגת העבודה לדברים שהוא אמר, גם נתניהו לא היה מעז לומר דבר כל כך קיצוני שלא מתאים לתפיסת עולמנו. זה שגוי, אני לא מסכימה עם זה”.

יחימוביץ התייחסה גם לקמפיין השתולים ואמרה: “צריך לאתגר את חופש הביטוי עד המקסימום, אבל כאן זה לא קבוצת שוליים והיא מקבלת גיבוי מהממשלה. אנחנו שומעים על ספר אזרחות עם עובדות חדשות שיוצא לאור, ציד מכשפות שמתבצע על ידי שרת התרבות, ויש לנו ראש ממשלה שערב הבחירות, אמר את המשפט הנורא: ‘הערבים נוהרים בהמוניהם לקלפיות'”.

צריך להתפטר

בתוך כך סופג יו”ר האופוזיציה אש גם מיושב ראש המפלגה המשותפת איימן עודה שקרא לו להתפטר: “אם הוא חושב שפתרון שתי המדינות לא רלוונטי אז הוא לא רלוונטי ועליו להתפטר מיד.

“בוז’י לא ראוי להיות יושב ראש האופוזיציה כי המהות של התפקיד הזה היא להציע אלטרנטיבה לשלטון”, אמר עודה במהלך אירוע שבתרבות הנ”ל, “במקום להציע אלטרנטיבה הוא רק מחזק ומגדיל את הייאוש והייאוש הוא הרי הקלף הכי חזק של נתניהו. בוז’י הוא צל חיוור של נתניהו ואנשים תמיד יעדיפו את המקור”, המשיך עודה לתקוף. “בפועל הוא הפך למי שהכי מחזק את שלטונו של נתניהו”.

במחנה הציוני הגיבו לביקורת של עודה ואמרו: “איימן עודה מצטרף בדבריו לבנט ונתניהו.ככה נשמעים דבריו  של עודה כשהוא שולל את תכנית ההפרדה של הרצוג שבאה למנוע את הסכנה הגדולה הזו. כנראה מתאים לו שביבי יישאר בשלטון כי זה מקדם את מטרותיו”.

באירוע השתתף גם יו”ר יש עתיד יאיר לפיד שהגיב על הצעת השלום הצרפתית הכוללת איום בהכרה חד צדדית בפלסטינים, אם ישראל לא תלך למשא ומתן: “מדינת ישראל לא תלך תחת איומים לשולחן המשא ומתן”, אמר, “צריך ללכת בתנאים שלנו, בקצב שלנו ומתוך ההבנה שלנו שאנחנו לא רוצים ואסור להגיע למצב שננסה לבלוע לקרבנו שלושה וחצי מיליון פלסטינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות